В 2015 році Держрибагентство зупинило незаконний продаж судна Таманський та покращило умови роботи океанічного флоту


24.12.2015

В 2015 році Держрибагентство зупинило   незаконний продаж судна «Таманський» та покращило умови роботи океанічного флоту

Станом на 2015 рік в Азово-Чорнорморському басейні експлуатуються 380 маломірних суден (від 6 до 12 метрів), 69 малотоннажних суден (від 12 метрів до 45 метрів), а також 100 великотоннажних суден (більше 45 метрів). Серед  великотоннажних суден 11 є океанічних, 4 з них належать державі.  Впродовж останніх 20 років використання   океанічного риболовного флоту, а також океанічного та морського вантажного флоту є неефективним та стикається з величезною кількістю проблем, заявив на брифінгу 24 грудня Голова Держрибагентства України Ярема Ковалів. За його словами, практично всі судна державної власності зафрахтовані, тобто орендуються приватними компаніями для здійснення риболовного промислу або вантажних перевезень. При цьому більшість договорів з фрахтувальниками було укладено в кінці 90-х та 2000-х рр., компанії-фрахтувальники  нерідко є афілійованими з колишнім керівництвом галузі та  часто недобросовісно виконують умови договорів. Крім того, Україна  фактично  не отримує  океанський вилов риби  від своїх суден.

 Останнім прикладом непрозорої схеми щодо   незаконного заволодіння державним майном України є спроба офшорної компанії-фрахтувальника CowenManagmant SA (Багамські о-ви) заволодіти вантажним танкером «Таманський».

Власником судна «Таманський» є ДП «Керченський МРП», у липні 2015 р ДП було перереєстровано у Києві.   Починаючи з лютого 2015 року,   фрахтувальник, який контролюється зі сторони Російської Федерації, не виплачував Україні кошти   за фрахт судна – з урахуванням пені борг складає 600 тис у.о. Крім того, ним було створено фіктивну заборгованість ДП «Керченский МРП» за ремонт судна у розмірі 1,2 млн доларів США при  ринковій вартості близько 1 млн доларів США. Відносно цієї заборгованості фрахтувальником було вручено Капітану судна Артурасу Клінгу підроблений лист Державної адміністрації морського та річнкового транспорту Міністерства транспорту та інфраструктури України від 16.06.2015 №489/0253 щодо відсутності обтяжень за судном та претензію щодо необхідності погасити заборгованість. Порушуючи умови договору фрахту, Капітан особисто прийняв претензію, а також не повідомив про неї судновласника.  Це дозволило виконавчій службі міста Стамбул відповідно до законодавства Туреччини виставити судно на торги 14 грудня 2015 року.

«Тільки завдяки оперативному втручанню ДАРГ та «КМРП» нам вдалося зупинити незаконний продаж на аукціоні судна «Таманський» 14 грудня у Туреччині.Прокуратурою Туреччини розпочато судове провадження проти Капітана за спробу заволодіти держаним майном. – зазначив Ярема Ковалів. – Наразі на фінальній стадії підготовка   позову до   Морської Арбітражної Комісії при Торгово-промисловій палаті України  про розрив фрахту і скасування заборгованості. Окрім цього, ми  готуємо позов України проти Росії щодо скасування незаконної реєстрації права власності на судно Російською Федерацією під час націоналізації майна Керчинського порту, ми не визнаємо цих дій, і впевнені, що вони не будуть визнані світовою спільнотою».
З кінця липня судно «Таманський» не виходило в море, а команда (3 моряків-кримчан з українським громадянством) не отримувала заробітну плату. У жовтні вони придбали на ці гроші квитки і спробували втекти з Туреччини до Криму, але були зняті з літака і депортовані. «Ми терміново здійснюємо заходи для того щоб  вирішити проблеми із відсутністю екіпажу на судні та повернути корабель під контроль України» – повідомив Ярема Ковалів. 

Не менш критичним є становище  з океанічним флотом України. За 20 років Україною було втрачено фактично весь океанічній флот, з 230 суден станом на 1991 рік – наразі лишилося 11. З них  4 судна у держаній власності: «Іван Голубець», «Олексій Слободчиков» та «Професор Михайло Александров» (Нова Зеландія), «Капітан Русак» (Мавританія). Дії непрофесійного керівництва  призвели до того, що у 2014 році  частина державного океанічного флоту увійшла в статус технічного дефолту за договорами позики. За тривале невиконання зобов’язань за договором українській стороні було нараховано 5 млн дол США збитків, що загрожувало потенційним зверненням стягнення  судна –  «Професор Михайло Александров». Всі судна все ще перебували в порту приписки м. Севастополь та в Російському класифікаційному товаристві, а також працювали за невигідними умовами фрахту.

«Кризова ситуація вимагала негайного втручання з  метою наведення ладу та стабілізації діяльності, що припинила б існуючі конфлікти та з поміж іншого відновила б отримання доходів від фрахту. Невтручання або ескалація конфлікту загрожувала б втратою впливу на флот, можливими арештами та найгіршим, стягненням суден за борги в процесах за кордоном. Саме таким шляхом було втрачено більшість суден що залишились Україні у спадок від Радянського Союзу» - повідомив Ярема Ковалів.

Новим керівництвом Держрибагентства та компаній-судновлаників було здійснено оперативні заходи   для покращення умов співпраці з фрахтувальниками, зокрема, змінено порт приписки та класифікаційне товариство на українські. В результаті процесу переговорів було відновлено отримання фрахтових платежів, підвищено орендні ставки за додатковими договорами у 1,5 рази до рівня ринкової кон’юнктури. Досягнуто домовленість про списання нарахованих збитків, що були нараховані за невиконання зобов’язань минулим керівництвом в попередні періоди. Сплачено існуючу заборгованість за договором позик та здійснюється процес виведення з-під застави судна «Професор Михайло Александров». Також міжнародних адвокатів залучено до підготовки позиції України щодо повернення судна «Олександр Буряченко», втраченого державою в 2014 році.

Ярема Ковалів зазначив: «Сьогодні  Україна в оперативному порядку  вирішує  надскладні та надважливі  питання захисту інтересів державного флоту оперативно:  ми зупинили незаконний продаж танкера «Таманський»,  домоглися відміни нарахованих збитків та підняли  фрахтові ставки на океанічних суднах. Але такі оперативні дії – це гасіння пожежі. І питання флоту, нових підходів до його використання та розвитку вимагає комплексного підходу з боку держави.   Необхідно випрацювати модель, що дозволить державі бути впевненою у своєму праві власності на флот, безпеку, отримувати дохід.  Зараз Держрибагентство уже  працює в цьому напрямі і вже у 2016 році представить відповідну концепцію розвитку».  

Читайте також:

  Чернівецький рибоохоронний патруль виявив браконьєрів, що виловлювали червонокнижну рибу
Чернівецький рибоохоронний патруль виявив браконьєрів, що виловлювали червонокнижну рибу 13 грудня 2017 року, під час рибоохоронного рейду, Чернівецьким рибоохоронним патрулем було затримано порушників, які виловили 9 екз. червонокнижного вирезуба причорноморського. Збитки становлять 101 тис грн. (101 271грн). Крім того, ... >>>

  За 11 місяців органи рибоохорони зафіксували порушень на 89,1 млн грн, – Держрибагентство
За 11 місяців органи рибоохорони зафіксували порушень на 89,1 млн грн, – Держрибагентство Держрибагентство підвело підсумки рибоохоронної діяльності за 11 місяців 2017 року. Станом на початок грудня рибоохоронними патрулями та органами рибоохорони було проведено 18544 рибоохоронних рейдів, виявлено 31617 порушень, 33% порушень ... >>>

  З 15 грудня на Житомирщині заборонено ловити раків, - Житомирський рибоохоронний патруль
З 15 грудня на Житомирщині заборонено ловити раків, - Житомирський рибоохоронний патруль З 15 грудня 2017 року по 30 червня 2018 року встановлено заборону на лов раків у водних об’єктах в зоні контролю Житомирського рибоохоронного патруля. З наказом Житомирського рибоохоронного патруля № 76-у від 11.12.2017 можна ознайомитись за ... >>>

  До Миколаївського рибоохоронного патруля шукають ще двох патрульних
До Миколаївського рибоохоронного патруля шукають ще двох патрульних 8 грудня розпочався прийом документів до рибоохоронного патруля Миколаївської області. До управління шукають ще 2 рибоохоронних патрульних, а також адміністративний персонал - головного спеціаліста сектору роботи з ... >>>

  Рибоохоронний патруль Київщини отримав відеореєстратори, біноклі та ліхтарі для роботи, - Держрибагентство
Рибоохоронний патруль Київщини отримав відеореєстратори, біноклі та ліхтарі для роботи, - Держрибагентство На початку грудня 2017 року рибоохоронний патруль Київщини отримав нову техніку для фіксації рибоохоронної діяльності та спостереження за дотриманням правил рибальства на водоймах. Йдеться про 24 нові відеореєстратори, 20 біноклів та 16 ... >>>

  Львівський рибоохоронний патруль шукає 15 патрульних
Львівський рибоохоронний патруль шукає 15 патрульних Держрибагентство розпочинає процес реформування органу рибоохорони на Львівщині. Так, 7 грудня стартував прийом документів до рибоохоронного патруля Львівської області. До управління шукають 15 рибоохоронних патрульних, а також ... >>>

  Важливі події рибної галузі за тиждень: створення онлайн карт зимувальних ям у 13 регіонах, заборона на вилов раків на Буковині та затримання порушників
Важливі події рибної галузі за тиждень: створення онлайн карт зимувальних ям у 13 регіонах, заборона на вилов раків на Буковині та затримання порушників З 4 по 10 грудня 2017 року в рибній галузі відбулись затримання порушників в Хмельницькій, Полтавській, Житомирській, Донецькій, Харківській та Запорізькій областях. За цей час Азовський рибоохоронний патруль виявив 4 порушення правил ... >>>

  Порушник порибалив зі збитками на 78 тис грн, - Харківський рибоохоронний патруль
Порушник порибалив зі збитками на 78 тис грн, - Харківський рибоохоронний патруль 08 грудня 2017 року Харківський рибоохоронний патруль виявив грубого порушника природоохоронного законодавства, який завдав збитків на 78 тис грн (77 928 грн). Так, при здійсненні рибоохоронного рейду, було затримано чоловіка, який ловив ... >>>


Документы: 1-8, 9-16, 17-24, 25-32, 33-40, 41-48, 49-56, 57-64, 65-72, 73-80, 81-88, 89-96, 97-104, 105-112, 113-120, 121-128, 129-136, 137-144, 145-152, 153-160, 161-168, 169-176, 177-184, 185-192, 193-200, 201-208, 209-216, 217-224, 225-232, 233-240, 241-248, 249-256, 257-264, 265-272, 273-280, 281-288, 289-296, 297-304, 305-312, 313-320, 321-328, 329-336, 337-344, 345-352, 353-360, 361-368, 369-376, 377-384, 385-392, 393-400, 401-408, 409-416, 417-424, 425-432, 433-440, 441-448, 449-456, 457-464, 465-472, 473-480, 481-488, 489-496, 497-504, 505-512, 513-520, 521-528, 529-536, 537-544, 545-552, 553-560, 561-568, 569-576, 577-584, 585-592, 593-600, 601-608, 609-616, 617-624, 625-632, 633-640, 641-648, 649-656, 657-664, 665-672, 673-680, 681-688, 689-696, 697-704, 705-712, 713-720, 721-728, 729-736, 737-744, 745-752, 753-760, 761-768, 769-776, 777-784, 785-792, 793-800, 801-808, 809-816, 817-824, 825-832, 833-840, 841-848, 849-856, 857-864, 865-872, 873-880, 881-888, 889-896, 897-904, 905-912, 913-920, 921-928, 929-936, 937-944, 945-952, 953-960, 961-968, 969-976.

ДЕРЖАВНЕ АГЕНТСТВО РИБНОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ

Адреса: 04053, м. Київ, вул. Січових Стрільців, 45-а

тел/факс:+38 (044) 272-20-32

E-mail: darg@darg.gov.ua

Весь контент доступний за ліцензією Creative Commons Attribution 4.0 International license, якщо не зазначено інше

ДАРГ У СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖАХ

f y t t t