Українське судно «Іван Голубець» отримало європейського фрахтувальника та «переїжджає» ближче до України


17.03.2016

Українське судно «Іван Голубець» отримало європейського фрахтувальника та «переїжджає» ближче до України

Триває робота із покращення умов роботи океанічного риболовецького флоту України. У березні ДП «Сервіс» (судновласник) підписало договір фрахту щодо судна  ВАТМ «Іван Голубець» із новим фрахтувальником, провідним рибопромисловим оператором  з Прибалтики (Латвія). В рамках нового договору було збільшено розмір фрахтового платежа на 33% і суттєво покращено умови договору порівняно з  тими, що судно мало з 2004 р. Зокрема, витрати із технічної модернізації судна тепер нестиме фрахтувальник, а у разі розірвання договору, наприклад, при приватизації судна,   оновлені технічні потужності залишаються невід’ємною частиною судна у власності України.     Попередній план технічного оновлення «Івана Голубця»  було   узгоджено в рамках переговорів з підписання договору. Крім того, фрахтувальник проявив інтерес і готовість  на загальних засадах  брати участь у відкритому конкурсі на приватизацію  судна, якщо Україна ініціюватиме такий  процес.

Згідно нового договору, серед інших умов захисту інтересів України як судновласника, район промислу було змінено   з Нової Зеландії на ближчий до Європи  – Марокко, Мавританію або Гренландію, а також прописана  неможливість здачі судна у субфрахт. Транспортування, вартість якого до нового регіону промислу може сягнути 1 млн. дол. США, також буде здійснено за рахунок фрахтувальника.

«Історія стосунків України із попереднім фрахтувальником, офшорною компанією «Бьютфул Скінері» – непроста. Судові процеси, стягнення українських суден за борги, наприклад щодо ВАТМ «Олександр Буряченко»  питання розглядатиметься у арбітражі. В 2015 р. нам вдалося досягнути  з цим контрагентом конструктиву, поліпшити ставки і умови фрахту. Проте підписання договору з  оператором з Євросоюзу – вигідний  і позитивний для України результат. Більш того,  держава  вже має з ним 5-річний досвід співпраці - за договором фрахту    ВАТМ «Капітан Русак» веде промисел у Мавританії. За ці роки фрахтувальники зарекомендували себе виключно з  позитивної сторони».  – повідомив Голова Держрибагентства Ярема Ковалів. 

Розірвання договору із «Бьютифул Скінері»  і пошук нового партнера стали можливими із низки причин. По-перше, Нова Зеландія зменшила видачу квот, судно не отримало їх на 2016 рік  і з 30.04.2016  мало припинити промисел.  По-друге,   пошук нового фрахтувальника ми Україна розпочала ще минулого року. «Фрахтувальник повідомив нас, що не отримав квот і не планує продовжувати договір фрахту. Ми мусили оперативно шукати альтернативу,  інакше на судно б чекав «простій»у порті Нової Зеландії вартістю до 240 тис дол. США на місяць» – зазначив Ковалів.

ДП «Сервіс» та Держрибагентство    звернулися  до 12 провідних  брокерських компаній із фрахту суден. Через обмеженість імовірних  зон промислу для суден типу ВАТМ інтерес та пропозиції  було отримано лише від 2-х.   Оголошення про пошук нового брокера також було розміщено на веб-сайті відомства, але за ним пропозицій від українських та зарубіжних компаній не надходило.  «У більшості країн ВАТМ вважаються недружніми до природи - занадто багато риби забирають під час промислу. 90% таких суден у світі експлуатують росіяни на Далекому Сході, на Півночі та в Атлантиці за квотами, що залишилися у спадок від СРСР. Росію як  зону для промислу  ми не розглядали, тому  вибір був обмежений» – повідомив Ярема Ковалів. У найближчих планах керівництва рибного господарства України, організація у березні 2016 р. великого круглого столу з питань рибопромислового флоту України, де серед інших питань буде розглянуто варіанти розвитку океанічного флоту – здачі у фрахт або приватизації.

Нагадаємо, в  2015 р. Україна вперше за 19 років отримала 19,5 млн грн. чистого прибуку від діяльності океанічного флоту. Це стало можливим у зв'язку з повним погашенням боргу, який був сформований державними компаніями в 90-х і 2000-х рр. перед іноземними кредиторами. В рамках підписання додаткових угод 2015 р. було відновлено отримання фрахтових платежів, ставку фрахту було піднято в 1,5 рази – до рівня ринкових, з’явилася можливість розірвати договір за ініціативи судновласника, було поліпшено умови за кредитам. Це стало можливо завдяки відновленню контролю та розблокованню діяльності  риболовецької компанії «Fishing Company S.A.» та державного підприємства «Сервіс», що є власниками суден.  

Читайте також:

  Привітання Голови Профспілки працівників рибного господарства України
Привітання Голови Профспілки працівників рибного господарства УкраїниШановні колеги! Прийміть щирі вітання з Днем незалежності України – найбільшим національним святом нашої державності, днем, коли здійснилася споконвічна мрія наших предків - бути господарями на своїй найбагатшій, прекрасній і чарівній українській ... >>>

  Рибалки Одещини стурбовані імовірним мораторієм на промисловий лов
Рибалки Одещини стурбовані імовірним мораторієм на промисловий лов19 серпня у Одесі відбувся круглий стіл «Дерегуляція проти корупції», на якому представники риболовної галузі Одещини, громадської організації Agro.ReformsUA та Держрибагентства України провели відкриту дискусію щодо реформування вітчизняної рибної ... >>>

  «Дерегуляція проти корупції»: в Одесі обговорили реформування рибної галузі України
«Дерегуляція проти корупції»: в Одесі обговорили реформування рибної галузі УкраїниРибна галузь України потребує комплексного реформування – до такого висновку дійшли учасники круглого столу «Дерегуляція проти корупції», організованого громадським об'єднанням Agro.ReformsUA за сприяння Міжнародного фонду «Відродження» та підтримки ... >>>

  Ярема Ковалів: «Вирішення проблеми промислового лову потребує не мораторію, а комплексного підходу»
Ярема Ковалів: «Вирішення проблеми промислового лову потребує не мораторію, а комплексного підходу»«Сьогодні в Україні дійсно існує проблема із промисловим рибальством. Немає достовірних даних про вилови риби, адже ті цифри, які є насправді, значно перевищують ті, які декларують на папері. На жаль, законопроект про заборону промислового ... >>>

  Щодо затвердження фінансових планів на 2016 рік державних підприємств, що входять до сфери управління Держрибагентства України
Щодо затвердження фінансових планів на 2016 рік державних підприємств, що входять до сфери управління Держрибагентства України На виконання наказу Мінекономрозвитку України від 02 березня 2015 р. № 205 «Про затвердження Порядку складання, затвердження та контролю виконання фінансового плану суб’єкта господарювання державного сектору економіки» затверджено ... >>>

  Держрибагентство зробило відкритими свої електронні бази даних
Держрибагентство зробило відкритими свої електронні  бази данихОдним з ключових напрямів Концепції реформування  рибної галузі України – прозорість роботи Держрибагентства України.  Один з перших етапів цього процесу – забезпечення відкритого доступу до електронних баз даних та ... >>>

  Заступника начальника Ізмаїльської рибоохорони відсторонено від виконання обов’язків через організацію азартних ігор на робочому місці
Заступника начальника Ізмаїльської рибоохорони  відсторонено від  виконання обов’язків через організацію азартних ігор на робочому місці В. о. начальника Західно-Чорноморського басейнового управління охорони водних біоресурсів Володимир Філіпов розкрив факт організації азартних ігор в Ізмаїльському теруправлінні органів рибоохорони. Це сталося під час позапланового ... >>>

  Інформація щодо перевірки Львіврибоохорони
Інформація щодо перевірки ЛьвіврибоохорониЗгідно з наказом Держрибагентства України від 13 липня 2015 року  № 205 «Про проведення службового розслідування» протягом 14 – 17 липня 2015 року з виїздом на місце проведено службове розслідування щодо начальника Управління охорони, ... >>>


Документы: 1-8, 9-16, 17-24, 25-32, 33-40, 41-48, 49-56, 57-64, 65-72, 73-80, 81-88, 89-96, 97-104, 105-112, 113-120, 121-128, 129-136, 137-144, 145-152, 153-160, 161-168, 169-176, 177-184, 185-192, 193-200, 201-208, 209-216, 217-224, 225-232, 233-240, 241-248, 249-256, 257-264, 265-272, 273-280, 281-288, 289-296, 297-304, 305-312, 313-320, 321-328, 329-336, 337-344, 345-352, 353-360, 361-368, 369-376, 377-384, 385-392, 393-400, 401-408, 409-416, 417-424, 425-432, 433-440, 441-448, 449-456, 457-464, 465-472, 473-480, 481-488, 489-496, 497-504, 505-512, 513-520, 521-528, 529-536, 537-544, 545-552, 553-560, 561-568, 569-576, 577-584, 585-592, 593-600, 601-608, 609-616, 617-624, 625-632, 633-640, 641-648, 649-656, 657-664, 665-672, 673-680, 681-688, 689-696, 697-704, 705-712, 713-720, 721-728, 729-736, 737-744, 745-752, 753-760, 761-768, 769-776, 777-784, 785-792, 793-800, 801-808, 809-816, 817-824, 825-832, 833-840, 841-848, 849-856, 857-864, 865-872, 873-880, 881-888, 889-896, 897-904, 905-912, 913-920, 921-928, 929-936, 937-944, 945-952, 953-960, 961-968, 969-976, 977-984.

ДЕРЖАВНЕ АГЕНТСТВО РИБНОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ

Адреса: 04053, м. Київ, вул. Січових Стрільців, 45-а

тел.:+38 (044) 486-62-43, тел/факс:+38 (044) 272-20-32

E-mail: darg@darg.gov.ua

Весь контент доступний за ліцензією Creative Commons Attribution 4.0 International license, якщо не зазначено інше

ДАРГ У СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖАХ

        f y t t