Українське судно «Іван Голубець» отримало європейського фрахтувальника та «переїжджає» ближче до України


17.03.2016

Українське судно «Іван Голубець» отримало європейського фрахтувальника та «переїжджає» ближче до України

Триває робота із покращення умов роботи океанічного риболовецького флоту України. У березні ДП «Сервіс» (судновласник) підписало договір фрахту щодо судна  ВАТМ «Іван Голубець» із новим фрахтувальником, провідним рибопромисловим оператором  з Прибалтики (Латвія). В рамках нового договору було збільшено розмір фрахтового платежа на 33% і суттєво покращено умови договору порівняно з  тими, що судно мало з 2004 р. Зокрема, витрати із технічної модернізації судна тепер нестиме фрахтувальник, а у разі розірвання договору, наприклад, при приватизації судна,   оновлені технічні потужності залишаються невід’ємною частиною судна у власності України.     Попередній план технічного оновлення «Івана Голубця»  було   узгоджено в рамках переговорів з підписання договору. Крім того, фрахтувальник проявив інтерес і готовість  на загальних засадах  брати участь у відкритому конкурсі на приватизацію  судна, якщо Україна ініціюватиме такий  процес.

Згідно нового договору, серед інших умов захисту інтересів України як судновласника, район промислу було змінено   з Нової Зеландії на ближчий до Європи  – Марокко, Мавританію або Гренландію, а також прописана  неможливість здачі судна у субфрахт. Транспортування, вартість якого до нового регіону промислу може сягнути 1 млн. дол. США, також буде здійснено за рахунок фрахтувальника.

«Історія стосунків України із попереднім фрахтувальником, офшорною компанією «Бьютфул Скінері» – непроста. Судові процеси, стягнення українських суден за борги, наприклад щодо ВАТМ «Олександр Буряченко»  питання розглядатиметься у арбітражі. В 2015 р. нам вдалося досягнути  з цим контрагентом конструктиву, поліпшити ставки і умови фрахту. Проте підписання договору з  оператором з Євросоюзу – вигідний  і позитивний для України результат. Більш того,  держава  вже має з ним 5-річний досвід співпраці - за договором фрахту    ВАТМ «Капітан Русак» веде промисел у Мавританії. За ці роки фрахтувальники зарекомендували себе виключно з  позитивної сторони».  – повідомив Голова Держрибагентства Ярема Ковалів. 

Розірвання договору із «Бьютифул Скінері»  і пошук нового партнера стали можливими із низки причин. По-перше, Нова Зеландія зменшила видачу квот, судно не отримало їх на 2016 рік  і з 30.04.2016  мало припинити промисел.  По-друге,   пошук нового фрахтувальника ми Україна розпочала ще минулого року. «Фрахтувальник повідомив нас, що не отримав квот і не планує продовжувати договір фрахту. Ми мусили оперативно шукати альтернативу,  інакше на судно б чекав «простій»у порті Нової Зеландії вартістю до 240 тис дол. США на місяць» – зазначив Ковалів.

ДП «Сервіс» та Держрибагентство    звернулися  до 12 провідних  брокерських компаній із фрахту суден. Через обмеженість імовірних  зон промислу для суден типу ВАТМ інтерес та пропозиції  було отримано лише від 2-х.   Оголошення про пошук нового брокера також було розміщено на веб-сайті відомства, але за ним пропозицій від українських та зарубіжних компаній не надходило.  «У більшості країн ВАТМ вважаються недружніми до природи - занадто багато риби забирають під час промислу. 90% таких суден у світі експлуатують росіяни на Далекому Сході, на Півночі та в Атлантиці за квотами, що залишилися у спадок від СРСР. Росію як  зону для промислу  ми не розглядали, тому  вибір був обмежений» – повідомив Ярема Ковалів. У найближчих планах керівництва рибного господарства України, організація у березні 2016 р. великого круглого столу з питань рибопромислового флоту України, де серед інших питань буде розглянуто варіанти розвитку океанічного флоту – здачі у фрахт або приватизації.

Нагадаємо, в  2015 р. Україна вперше за 19 років отримала 19,5 млн грн. чистого прибуку від діяльності океанічного флоту. Це стало можливим у зв'язку з повним погашенням боргу, який був сформований державними компаніями в 90-х і 2000-х рр. перед іноземними кредиторами. В рамках підписання додаткових угод 2015 р. було відновлено отримання фрахтових платежів, ставку фрахту було піднято в 1,5 рази – до рівня ринкових, з’явилася можливість розірвати договір за ініціативи судновласника, було поліпшено умови за кредитам. Це стало можливо завдяки відновленню контролю та розблокованню діяльності  риболовецької компанії «Fishing Company S.A.» та державного підприємства «Сервіс», що є власниками суден.  

Читайте також:

  Донецькрибоохорона затримала порушників, що зловили риби більше як на 1 млн грн
Донецькрибоохорона затримала порушників, що зловили риби більше як  на 1 млн грн10 жовтня на Донеччині оперативна група Донецькрибоохорони затримала групу осіб, яка здійснювала вилов риби короп забороненим знаряддям лову – неводом і завдала рибному господарству України збитки на суму  1 300 500 грн. Голова ... >>>

  Круглий стіл «Боротьба з корупцією у рибній галузі» відбудеться 15 жовтня
Круглий стіл  «Боротьба з корупцією у рибній галузі» відбудеться 15 жовтня 15 жовтня о 14 годині в приміщенні Міністерства аграрної політики та продовольства України (м. Київ, вул. Хрещатик, б. 24, 4 поверх, каб. 408) відбудеться круглий стіл  «Боротьба з корупцією в рибній галузі». Учасниками круглого столу будуть ... >>>

  Боротьба із незаконним ловом електровудкою – триває
Боротьба із незаконним ловом електровудкою – триває  Держрибагентство продовжує посилену боротьбу із незаконним ловом риби електровудкою. Так, в рамках проведення оперативних заходів 6 жовтня співробітники Чернігіврибоохорони зафіксували грубе правопорушення із використанням забороненого знаряддя лову ... >>>

  Держрибагентство та риболовна громадськість провели спільний круглий стіл
Держрибагентство та риболовна громадськість провели спільний круглий стілКруглий стіл на тему: «Розмежування любительського та промислового рибальства на Київському та Канівському водосховищах» відбувся 3 жовтня в рамках виставки «Fishing Active Expo» (Мисливство. Рибальство. Туризм). У заході взяли участь Голова ... >>>

  Голова Держрибагентства: скоро в Україні запрацює «рибний патруль»
Голова Держрибагентства: скоро в Україні запрацює «рибний патруль»Очікується, що в найближчі місяці Україна побачить «рибний патруль», про це Голова Держрибагентства Ярема Ковалів  повідомив 30 вересня  під час спільного брифінгу з Міністром Мінагрополітики Олексієм Павленком. «Сьогодні  ми ... >>>

  Питання-відповіді на тему: «Встановлення зон для любительського та промислового лову на Канівському водосховищі»
Питання-відповіді на тему: «Встановлення зон для любительського та промислового лову на Канівському водосховищі» Починаючи з 2 вересня 2015 року, відповідно до наказу Київрибоохорони №96, на Канівському водосховищі в межах Київської області запроваджено чітке зонування для любительського та промислового лову, детальніше про це можна ... >>>

  Держрибагентство винесло на розгляд Кабінету Міністрів постанову по дерегуляції бізнесу
Держрибагентство винесло на розгляд Кабінету Міністрів постанову по дерегуляції бізнесу Дерегуляція та боротьба з корупцією визначені важливим напрямом реформування рибної галузі. Про це повідомив Голова Державного агентства рибного господарства України Ярема Ковалів на брифінгу в Кабінеті Міністрів України 30 вересня.

Існуюча ... >>>

  Увага! Строки подання пропозицій від громадськості подовжено
Увага! Строки подання пропозицій від громадськості подовженоДержрибагентство продовжило строк подання пропозицій від громадськості щодо розмежування любительського та промислового рибальства на Київському та Канівському водосховищах 

Тема розмежування любительського та промислового рибальства ... >>>


Документы: 1-8, 9-16, 17-24, 25-32, 33-40, 41-48, 49-56, 57-64, 65-72, 73-80, 81-88, 89-96, 97-104, 105-112, 113-120, 121-128, 129-136, 137-144, 145-152, 153-160, 161-168, 169-176, 177-184, 185-192, 193-200, 201-208, 209-216, 217-224, 225-232, 233-240, 241-248, 249-256, 257-264, 265-272, 273-280, 281-288, 289-296, 297-304, 305-312, 313-320, 321-328, 329-336, 337-344, 345-352, 353-360, 361-368, 369-376, 377-384, 385-392, 393-400, 401-408, 409-416, 417-424, 425-432, 433-440, 441-448, 449-456, 457-464, 465-472, 473-480, 481-488, 489-496, 497-504, 505-512, 513-520, 521-528, 529-536, 537-544, 545-552, 553-560, 561-568, 569-576, 577-584, 585-592, 593-600, 601-608, 609-616, 617-624, 625-632, 633-640, 641-648, 649-656, 657-664, 665-672, 673-680, 681-688, 689-696, 697-704, 705-712, 713-720, 721-728, 729-736, 737-744, 745-752, 753-760, 761-768, 769-776, 777-784, 785-792, 793-800, 801-808, 809-816, 817-824, 825-832, 833-840, 841-848, 849-856, 857-864, 865-872, 873-880, 881-888, 889-896, 897-904, 905-912, 913-920, 921-928, 929-936, 937-944, 945-952, 953-960, 961-968, 969-976, 977-984.

ДЕРЖАВНЕ АГЕНТСТВО РИБНОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ

Адреса: 04053, м. Київ, вул. Січових Стрільців, 45-а

тел.:+38 (044) 486-62-43, тел/факс:+38 (044) 272-20-32

E-mail: darg@darg.gov.ua

Весь контент доступний за ліцензією Creative Commons Attribution 4.0 International license, якщо не зазначено інше

ДАРГ У СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖАХ

        f y t t