Українське судно «Іван Голубець» отримало європейського фрахтувальника та «переїжджає» ближче до України


17.03.2016

Українське судно «Іван Голубець» отримало європейського фрахтувальника та «переїжджає» ближче до України

Триває робота із покращення умов роботи океанічного риболовецького флоту України. У березні ДП «Сервіс» (судновласник) підписало договір фрахту щодо судна  ВАТМ «Іван Голубець» із новим фрахтувальником, провідним рибопромисловим оператором  з Прибалтики (Латвія). В рамках нового договору було збільшено розмір фрахтового платежа на 33% і суттєво покращено умови договору порівняно з  тими, що судно мало з 2004 р. Зокрема, витрати із технічної модернізації судна тепер нестиме фрахтувальник, а у разі розірвання договору, наприклад, при приватизації судна,   оновлені технічні потужності залишаються невід’ємною частиною судна у власності України.     Попередній план технічного оновлення «Івана Голубця»  було   узгоджено в рамках переговорів з підписання договору. Крім того, фрахтувальник проявив інтерес і готовість  на загальних засадах  брати участь у відкритому конкурсі на приватизацію  судна, якщо Україна ініціюватиме такий  процес.

Згідно нового договору, серед інших умов захисту інтересів України як судновласника, район промислу було змінено   з Нової Зеландії на ближчий до Європи  – Марокко, Мавританію або Гренландію, а також прописана  неможливість здачі судна у субфрахт. Транспортування, вартість якого до нового регіону промислу може сягнути 1 млн. дол. США, також буде здійснено за рахунок фрахтувальника.

«Історія стосунків України із попереднім фрахтувальником, офшорною компанією «Бьютфул Скінері» – непроста. Судові процеси, стягнення українських суден за борги, наприклад щодо ВАТМ «Олександр Буряченко»  питання розглядатиметься у арбітражі. В 2015 р. нам вдалося досягнути  з цим контрагентом конструктиву, поліпшити ставки і умови фрахту. Проте підписання договору з  оператором з Євросоюзу – вигідний  і позитивний для України результат. Більш того,  держава  вже має з ним 5-річний досвід співпраці - за договором фрахту    ВАТМ «Капітан Русак» веде промисел у Мавританії. За ці роки фрахтувальники зарекомендували себе виключно з  позитивної сторони».  – повідомив Голова Держрибагентства Ярема Ковалів. 

Розірвання договору із «Бьютифул Скінері»  і пошук нового партнера стали можливими із низки причин. По-перше, Нова Зеландія зменшила видачу квот, судно не отримало їх на 2016 рік  і з 30.04.2016  мало припинити промисел.  По-друге,   пошук нового фрахтувальника ми Україна розпочала ще минулого року. «Фрахтувальник повідомив нас, що не отримав квот і не планує продовжувати договір фрахту. Ми мусили оперативно шукати альтернативу,  інакше на судно б чекав «простій»у порті Нової Зеландії вартістю до 240 тис дол. США на місяць» – зазначив Ковалів.

ДП «Сервіс» та Держрибагентство    звернулися  до 12 провідних  брокерських компаній із фрахту суден. Через обмеженість імовірних  зон промислу для суден типу ВАТМ інтерес та пропозиції  було отримано лише від 2-х.   Оголошення про пошук нового брокера також було розміщено на веб-сайті відомства, але за ним пропозицій від українських та зарубіжних компаній не надходило.  «У більшості країн ВАТМ вважаються недружніми до природи - занадто багато риби забирають під час промислу. 90% таких суден у світі експлуатують росіяни на Далекому Сході, на Півночі та в Атлантиці за квотами, що залишилися у спадок від СРСР. Росію як  зону для промислу  ми не розглядали, тому  вибір був обмежений» – повідомив Ярема Ковалів. У найближчих планах керівництва рибного господарства України, організація у березні 2016 р. великого круглого столу з питань рибопромислового флоту України, де серед інших питань буде розглянуто варіанти розвитку океанічного флоту – здачі у фрахт або приватизації.

Нагадаємо, в  2015 р. Україна вперше за 19 років отримала 19,5 млн грн. чистого прибуку від діяльності океанічного флоту. Це стало можливим у зв'язку з повним погашенням боргу, який був сформований державними компаніями в 90-х і 2000-х рр. перед іноземними кредиторами. В рамках підписання додаткових угод 2015 р. було відновлено отримання фрахтових платежів, ставку фрахту було піднято в 1,5 рази – до рівня ринкових, з’явилася можливість розірвати договір за ініціативи судновласника, було поліпшено умови за кредитам. Це стало можливо завдяки відновленню контролю та розблокованню діяльності  риболовецької компанії «Fishing Company S.A.» та державного підприємства «Сервіс», що є власниками суден.  

Читайте також:

  З 5 по 7 квітня в Держрибагентстві відбулось засідання Робочої групи ГКРС
З 5 по 7 квітня в Держрибагентстві відбулось засідання Робочої групи ГКРСЗ 5 по 7 квітня 2016 року в Держрибагентстві відбулася 5-та зустріч Робочої групи ГКРС з питань Чорного моря. У засіданні взяли участь Голова Держрибагентства Ярема Ковалів, заступник Голови Держрибагентства Андрій Кравченко, 25 експертів з ... >>>

  12 квітня розпочалось навчання рибних патрульних Києва та Київської області
12 квітня розпочалось навчання рибних патрульних Києва та Київської області12 квітня в Національному університеті біоресурсів та природокористування України розпочалось навчання рибних патрульних Києва та Київської області. З вступною лекцією виступив перший заступник Голови Держрибагентства Павло Гвозденко, який розказав ... >>>

  Повідомлення від громадськості допомогло виявити браконьєрів, що завдали збитків на 80 тис. грн, - Павло Гвозденко
Повідомлення від громадськості допомогло виявити браконьєрів, що завдали збитків на 80 тис. грн, - Павло ГвозденкоВ Україні з 1 квітня настав період нересту. З метою недопущення порушення правил рибальства під час нересту, посилення охорони, відтворення та збільшення запасів водних біоресурсів Держрибагентство прийняло рішення максимально підвищити контроль на ... >>>

  Керівництво області та Держрибагентства обговорили заходи щодо боротьби з браконьєрством
Керівництво області та Держрибагентства обговорили заходи щодо боротьби з браконьєрством Сьогодні, 7 квітня, за участю першого заступника Голови Держрибагентства Павла Гвозденка, першого заступника голови облдержадміністрації Валентини Січової та голови облради Андрія Путілова відбувся прес-брифінг стосовно протидії браконьєрству на ... >>>

  Напередодні нересту рибоохорона посилила контроль на водоймах, - Держрибагентство
Напередодні нересту рибоохорона посилила контроль на водоймах, - ДержрибагентствоПеред початком нересту управління рибоохорони посилили патрулювання на водоймах, у рейдах їм допомагали представники громадськості. 

Так, 31 березня 2016 року під час проведення рибоохоронного рейду на Азовському морі, в м. Генічеськ, ... >>>

  Нерестова кампанія 2016: правила лову та штрафи за правопорушення
Нерестова кампанія 2016: правила лову та штрафи за правопорушенняЗ 1 квітня в 19-ти областях України та місті Києві розпочалась нерестова заборона на вилов риби. Терміни заборони в різних регіонах і областях можуть відрізнятися залежно від погодних умов, проте здебільшого сезонний нерестовий період визначається ... >>>

  За рішенням суду конфісковано турецьку шхуну «ZOR», яка незаконно рибалила поблизу Одеси
За рішенням суду конфісковано турецьку шхуну «ZOR», яка незаконно рибалила поблизу Одеси29 березня в Приморському районному суді м. Одеси відбувся розгляд справи стосовно турецької шхуни «ZOR», яка 22 березня була затримана в Чорному морі за незаконний вилов риби. 

За рішенням суду, відповідно до ст. 24 Закону України ... >>>

  Оновлення внутрішнього флоту стане потужним поштовхом і для українського рибальства, і для суднобудівників, – Ярема Ковалів
Оновлення внутрішнього флоту  стане потужним поштовхом  і для українського рибальства, і для суднобудівників, – Ярема КовалівВ Судновій книзі України зареєстровано 5035 маломірних риболовних суден, що здійснюють промисловий вилов риби в Азово-Чорноморському басейні, а також внутрішніх водоймах України. Загальний фізичний знос суден рибопромислового флоту досягає 70%, ... >>>


Документы: 1-8, 9-16, 17-24, 25-32, 33-40, 41-48, 49-56, 57-64, 65-72, 73-80, 81-88, 89-96, 97-104, 105-112, 113-120, 121-128, 129-136, 137-144, 145-152, 153-160, 161-168, 169-176, 177-184, 185-192, 193-200, 201-208, 209-216, 217-224, 225-232, 233-240, 241-248, 249-256, 257-264, 265-272, 273-280, 281-288, 289-296, 297-304, 305-312, 313-320, 321-328, 329-336, 337-344, 345-352, 353-360, 361-368, 369-376, 377-384, 385-392, 393-400, 401-408, 409-416, 417-424, 425-432, 433-440, 441-448, 449-456, 457-464, 465-472, 473-480, 481-488, 489-496, 497-504, 505-512, 513-520, 521-528, 529-536, 537-544, 545-552, 553-560, 561-568, 569-576, 577-584, 585-592, 593-600, 601-608, 609-616, 617-624, 625-632, 633-640, 641-648, 649-656, 657-664, 665-672, 673-680, 681-688, 689-696, 697-704, 705-712, 713-720, 721-728, 729-736, 737-744, 745-752, 753-760, 761-768, 769-776, 777-784, 785-792, 793-800, 801-808, 809-816, 817-824, 825-832, 833-840, 841-848, 849-856, 857-864, 865-872, 873-880, 881-888, 889-896, 897-904, 905-912, 913-920, 921-928, 929-936, 937-944, 945-952, 953-960, 961-968, 969-976, 977-984.

ДЕРЖАВНЕ АГЕНТСТВО РИБНОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ

Адреса: 04053, м. Київ, вул. Січових Стрільців, 45-а

тел.:+38 (044) 486-62-43, тел/факс:+38 (044) 272-20-32

E-mail: darg@darg.gov.ua

Весь контент доступний за ліцензією Creative Commons Attribution 4.0 International license, якщо не зазначено інше

ДАРГ У СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖАХ

        f y t t