Українське судно «Іван Голубець» отримало європейського фрахтувальника та «переїжджає» ближче до України


17.03.2016

Українське судно «Іван Голубець» отримало європейського фрахтувальника та «переїжджає» ближче до України

Триває робота із покращення умов роботи океанічного риболовецького флоту України. У березні ДП «Сервіс» (судновласник) підписало договір фрахту щодо судна  ВАТМ «Іван Голубець» із новим фрахтувальником, провідним рибопромисловим оператором  з Прибалтики (Латвія). В рамках нового договору було збільшено розмір фрахтового платежа на 33% і суттєво покращено умови договору порівняно з  тими, що судно мало з 2004 р. Зокрема, витрати із технічної модернізації судна тепер нестиме фрахтувальник, а у разі розірвання договору, наприклад, при приватизації судна,   оновлені технічні потужності залишаються невід’ємною частиною судна у власності України.     Попередній план технічного оновлення «Івана Голубця»  було   узгоджено в рамках переговорів з підписання договору. Крім того, фрахтувальник проявив інтерес і готовість  на загальних засадах  брати участь у відкритому конкурсі на приватизацію  судна, якщо Україна ініціюватиме такий  процес.

Згідно нового договору, серед інших умов захисту інтересів України як судновласника, район промислу було змінено   з Нової Зеландії на ближчий до Європи  – Марокко, Мавританію або Гренландію, а також прописана  неможливість здачі судна у субфрахт. Транспортування, вартість якого до нового регіону промислу може сягнути 1 млн. дол. США, також буде здійснено за рахунок фрахтувальника.

«Історія стосунків України із попереднім фрахтувальником, офшорною компанією «Бьютфул Скінері» – непроста. Судові процеси, стягнення українських суден за борги, наприклад щодо ВАТМ «Олександр Буряченко»  питання розглядатиметься у арбітражі. В 2015 р. нам вдалося досягнути  з цим контрагентом конструктиву, поліпшити ставки і умови фрахту. Проте підписання договору з  оператором з Євросоюзу – вигідний  і позитивний для України результат. Більш того,  держава  вже має з ним 5-річний досвід співпраці - за договором фрахту    ВАТМ «Капітан Русак» веде промисел у Мавританії. За ці роки фрахтувальники зарекомендували себе виключно з  позитивної сторони».  – повідомив Голова Держрибагентства Ярема Ковалів. 

Розірвання договору із «Бьютифул Скінері»  і пошук нового партнера стали можливими із низки причин. По-перше, Нова Зеландія зменшила видачу квот, судно не отримало їх на 2016 рік  і з 30.04.2016  мало припинити промисел.  По-друге,   пошук нового фрахтувальника ми Україна розпочала ще минулого року. «Фрахтувальник повідомив нас, що не отримав квот і не планує продовжувати договір фрахту. Ми мусили оперативно шукати альтернативу,  інакше на судно б чекав «простій»у порті Нової Зеландії вартістю до 240 тис дол. США на місяць» – зазначив Ковалів.

ДП «Сервіс» та Держрибагентство    звернулися  до 12 провідних  брокерських компаній із фрахту суден. Через обмеженість імовірних  зон промислу для суден типу ВАТМ інтерес та пропозиції  було отримано лише від 2-х.   Оголошення про пошук нового брокера також було розміщено на веб-сайті відомства, але за ним пропозицій від українських та зарубіжних компаній не надходило.  «У більшості країн ВАТМ вважаються недружніми до природи - занадто багато риби забирають під час промислу. 90% таких суден у світі експлуатують росіяни на Далекому Сході, на Півночі та в Атлантиці за квотами, що залишилися у спадок від СРСР. Росію як  зону для промислу  ми не розглядали, тому  вибір був обмежений» – повідомив Ярема Ковалів. У найближчих планах керівництва рибного господарства України, організація у березні 2016 р. великого круглого столу з питань рибопромислового флоту України, де серед інших питань буде розглянуто варіанти розвитку океанічного флоту – здачі у фрахт або приватизації.

Нагадаємо, в  2015 р. Україна вперше за 19 років отримала 19,5 млн грн. чистого прибуку від діяльності океанічного флоту. Це стало можливим у зв'язку з повним погашенням боргу, який був сформований державними компаніями в 90-х і 2000-х рр. перед іноземними кредиторами. В рамках підписання додаткових угод 2015 р. було відновлено отримання фрахтових платежів, ставку фрахту було піднято в 1,5 рази – до рівня ринкових, з’явилася можливість розірвати договір за ініціативи судновласника, було поліпшено умови за кредитам. Це стало можливо завдяки відновленню контролю та розблокованню діяльності  риболовецької компанії «Fishing Company S.A.» та державного підприємства «Сервіс», що є власниками суден.  

Читайте також:

  Рибних патрульних Херсонщини відбиратимуть за відкритим конкурсом, а навчатимуть – європейці
Рибних патрульних Херсонщини відбиратимуть за відкритим конкурсом, а навчатимуть – європейці В 2017 р. на Херсонщині з’явиться Херсонський рибоохоронний патруль. Його буде створено замість ліквідованої Херсонрибоохорони. В органі працюватиме близько 40 рибоохоронних патрульних, всі вони будуть відібрані за процедурою відкритого ... >>>

  Чеські вчені допоможуть оцінити стан рибних запасів України
Чеські вчені допоможуть оцінити стан рибних запасів України В рамках співпраці Держрибагентства з європейськими країнами під час реформування галузі, агентство запропонувало чеським вченим провести наукові дослідження на одній з внутрішніх водойм України, задіявши чеське науково-дослідне судно. ... >>>

  Інформаційна довідка про стан аквакультури в Чехії
Інформаційна довідка про стан аквакультури в Чехії Рибне господарство у Чеській Республіці складається з двох головних сегментів: аквакультури і любительського рибальства. Оскільки Чеська Республіка не має прямого виходу до моря, аквакультура здійснюється у ставках або спеціальних ... >>>

  З 15 по 19 листопада виявлено порушення в Миколаївській, Запорізькій областях, поблизу Маріуполя та в Утлюкському лимані
З 15 по 19 листопада виявлено порушення в Миколаївській, Запорізькій областях, поблизу Маріуполя та в Утлюкському лимані 15 листопада о 5 годині ранку інспекторами Маріупольського територіального відділу Азоврибоохорони був виявлений громадянин, який на весловому човні займався ловом риби забороненими знаряддями лову – 2 сітками. Інцидент стався в Таганрозькій ... >>>

  Українське риболовецьке судно «097» у Середземному морі отримало допомогу
Українське риболовецьке судно «097» у Середземному морі отримало допомогу Українське риболовецьке судно «097» втратило хід 21 листопада і дві доби перебувало в дрейфі у Середземному морі. Корабель "Віце-адмірал Кулаков" (Російська Федерація) допоміг українському рибальському судну, отримавши сигнал лиха. На ... >>>

  Держрибагентство відсторонює нечесних посадовців та чекає на «свіжу кров» в Черкаський рибоохоронний патруль
Держрибагентство відсторонює нечесних посадовців та чекає на «свіжу кров» в Черкаський рибоохоронний патруль В 2016 році Держрибагентством було розпочато ліквідацію територіальних управлінь органів рибоохорони, наразі вона знаходиться на фінальній стадії. «Фактично з перших тижнів ліквідації до правоохоронних органів стала надходити інформація ... >>>

  Держрибагентство пропонує ввести платні послуги для риборозплідників та використати ці кошти на їх оновлення
Держрибагентство пропонує ввести платні послуги для риборозплідників та використати ці кошти на їх оновлення Держрибагентство вводить перелік платних послуг для установ, що фінансуються за рахунок коштів державного бюджету. Йдеться про рибовідтворювальні заводи «Херсонський виробничо-експериментальний завод по розведенню молоді частикових ... >>>

  До Київського водосховища випустили 25 тис штук рослиноїдних видів риб
До Київського водосховища випустили 25 тис штук рослиноїдних видів риб 21 листопада відбулось осіннє зариблення Київського водосховища у м. Вишгород, районі урочища Гористе. Процес випуску малька у водойму контролював рибоохоронний патруль Київщини. «Подія стала можливою завдяки виділеним коштам з ... >>>


Документы: 1-8, 9-16, 17-24, 25-32, 33-40, 41-48, 49-56, 57-64, 65-72, 73-80, 81-88, 89-96, 97-104, 105-112, 113-120, 121-128, 129-136, 137-144, 145-152, 153-160, 161-168, 169-176, 177-184, 185-192, 193-200, 201-208, 209-216, 217-224, 225-232, 233-240, 241-248, 249-256, 257-264, 265-272, 273-280, 281-288, 289-296, 297-304, 305-312, 313-320, 321-328, 329-336, 337-344, 345-352, 353-360, 361-368, 369-376, 377-384, 385-392, 393-400, 401-408, 409-416, 417-424, 425-432, 433-440, 441-448, 449-456, 457-464, 465-472, 473-480, 481-488, 489-496, 497-504, 505-512, 513-520, 521-528, 529-536, 537-544, 545-552, 553-560, 561-568, 569-576, 577-584, 585-592, 593-600, 601-608, 609-616, 617-624, 625-632, 633-640, 641-648, 649-656, 657-664, 665-672, 673-680, 681-688, 689-696, 697-704, 705-712, 713-720, 721-728, 729-736, 737-744, 745-752, 753-760, 761-768, 769-776, 777-784, 785-792, 793-800, 801-808, 809-816, 817-824, 825-832, 833-840, 841-848, 849-856, 857-864, 865-872, 873-880, 881-888, 889-896, 897-904, 905-912, 913-920, 921-928, 929-936, 937-944, 945-952, 953-960, 961-968, 969-976, 977-984.

ДЕРЖАВНЕ АГЕНТСТВО РИБНОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ

Адреса: 04053, м. Київ, вул. Січових Стрільців, 45-а

тел.:+38 (044) 486-62-43, тел/факс:+38 (044) 272-20-32

E-mail: darg@darg.gov.ua

Весь контент доступний за ліцензією Creative Commons Attribution 4.0 International license, якщо не зазначено інше

ДАРГ У СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖАХ

        f y t t