Українське судно «Іван Голубець» отримало європейського фрахтувальника та «переїжджає» ближче до України


17.03.2016

Українське судно «Іван Голубець» отримало європейського фрахтувальника та «переїжджає» ближче до України

Триває робота із покращення умов роботи океанічного риболовецького флоту України. У березні ДП «Сервіс» (судновласник) підписало договір фрахту щодо судна  ВАТМ «Іван Голубець» із новим фрахтувальником, провідним рибопромисловим оператором  з Прибалтики (Латвія). В рамках нового договору було збільшено розмір фрахтового платежа на 33% і суттєво покращено умови договору порівняно з  тими, що судно мало з 2004 р. Зокрема, витрати із технічної модернізації судна тепер нестиме фрахтувальник, а у разі розірвання договору, наприклад, при приватизації судна,   оновлені технічні потужності залишаються невід’ємною частиною судна у власності України.     Попередній план технічного оновлення «Івана Голубця»  було   узгоджено в рамках переговорів з підписання договору. Крім того, фрахтувальник проявив інтерес і готовість  на загальних засадах  брати участь у відкритому конкурсі на приватизацію  судна, якщо Україна ініціюватиме такий  процес.

Згідно нового договору, серед інших умов захисту інтересів України як судновласника, район промислу було змінено   з Нової Зеландії на ближчий до Європи  – Марокко, Мавританію або Гренландію, а також прописана  неможливість здачі судна у субфрахт. Транспортування, вартість якого до нового регіону промислу може сягнути 1 млн. дол. США, також буде здійснено за рахунок фрахтувальника.

«Історія стосунків України із попереднім фрахтувальником, офшорною компанією «Бьютфул Скінері» – непроста. Судові процеси, стягнення українських суден за борги, наприклад щодо ВАТМ «Олександр Буряченко»  питання розглядатиметься у арбітражі. В 2015 р. нам вдалося досягнути  з цим контрагентом конструктиву, поліпшити ставки і умови фрахту. Проте підписання договору з  оператором з Євросоюзу – вигідний  і позитивний для України результат. Більш того,  держава  вже має з ним 5-річний досвід співпраці - за договором фрахту    ВАТМ «Капітан Русак» веде промисел у Мавританії. За ці роки фрахтувальники зарекомендували себе виключно з  позитивної сторони».  – повідомив Голова Держрибагентства Ярема Ковалів. 

Розірвання договору із «Бьютифул Скінері»  і пошук нового партнера стали можливими із низки причин. По-перше, Нова Зеландія зменшила видачу квот, судно не отримало їх на 2016 рік  і з 30.04.2016  мало припинити промисел.  По-друге,   пошук нового фрахтувальника ми Україна розпочала ще минулого року. «Фрахтувальник повідомив нас, що не отримав квот і не планує продовжувати договір фрахту. Ми мусили оперативно шукати альтернативу,  інакше на судно б чекав «простій»у порті Нової Зеландії вартістю до 240 тис дол. США на місяць» – зазначив Ковалів.

ДП «Сервіс» та Держрибагентство    звернулися  до 12 провідних  брокерських компаній із фрахту суден. Через обмеженість імовірних  зон промислу для суден типу ВАТМ інтерес та пропозиції  було отримано лише від 2-х.   Оголошення про пошук нового брокера також було розміщено на веб-сайті відомства, але за ним пропозицій від українських та зарубіжних компаній не надходило.  «У більшості країн ВАТМ вважаються недружніми до природи - занадто багато риби забирають під час промислу. 90% таких суден у світі експлуатують росіяни на Далекому Сході, на Півночі та в Атлантиці за квотами, що залишилися у спадок від СРСР. Росію як  зону для промислу  ми не розглядали, тому  вибір був обмежений» – повідомив Ярема Ковалів. У найближчих планах керівництва рибного господарства України, організація у березні 2016 р. великого круглого столу з питань рибопромислового флоту України, де серед інших питань буде розглянуто варіанти розвитку океанічного флоту – здачі у фрахт або приватизації.

Нагадаємо, в  2015 р. Україна вперше за 19 років отримала 19,5 млн грн. чистого прибуку від діяльності океанічного флоту. Це стало можливим у зв'язку з повним погашенням боргу, який був сформований державними компаніями в 90-х і 2000-х рр. перед іноземними кредиторами. В рамках підписання додаткових угод 2015 р. було відновлено отримання фрахтових платежів, ставку фрахту було піднято в 1,5 рази – до рівня ринкових, з’явилася можливість розірвати договір за ініціативи судновласника, було поліпшено умови за кредитам. Це стало можливо завдяки відновленню контролю та розблокованню діяльності  риболовецької компанії «Fishing Company S.A.» та державного підприємства «Сервіс», що є власниками суден.  

Читайте також:

  Верховна Рада підтримала фінансування рибного патруля на 2017 рік
Верховна Рада підтримала фінансування рибного патруля на 2017 рік У прийнятому бюджеті на 2017 рік передбачено додаткове фінансування у розмірі 40 млн грн. на рибний патруль. Це є частиною коштів, які Держрибагентство просило надати на придбання нової техніки для рибного патруля у розмірі 140 млн ... >>>

  До уваги судновласників та фрахтувальників!
До уваги судновласників та фрахтувальників! Держрибагентство інформує, що актуальними електронними адресами для листування, обміну інформацією щодо питань безпеки мореплавства, сертифікації персоналу флоту рибної промисловості з Управлінням державного нагляду за безпекою мореплавства ... >>>

  Стартував прийом документів до рибоохоронного патруля Дніпропетровщини
Стартував прийом документів до рибоохоронного патруля Дніпропетровщини 20 грудня розпочався прийом документів в рибний патруль Дніпропетровської області. До управління шукають 21 рибний патрульний. Рибоохоронні патрульні будуть набрані на основі відкритого конкурсу, пройдуть фахове навчання, курси ... >>>

  Держрибагентство в Режимах рибальства на 2017 рік пропонує упорядкувати правила для користувачів, які ведуть промисел
Держрибагентство в Режимах рибальства на 2017 рік пропонує упорядкувати правила для користувачів, які ведуть промисел Пропонується, що в 2017 році відповідно до чинного законодавства заборонятиметься здійснення промислового рибальства в темну пору доби на суднах не обладнаних бортовими вогнями. Крім того, всі ставні знаряддя лову (сітки, пастки, ятері, ... >>>

  З 9 по 13 грудня затримано порушників у Донецькій, Запорізькій областях та на Азовському морі
З 9 по 13 грудня затримано порушників у Донецькій, Запорізькій областях та на Азовському морі 09 грудня 2016 року оперативною групою Донецькрибоохорони було проведено рибоохоронний рейд на продовольчому ринку міста Костянтинівка та на річці Казенний Торець. На ринку було затримано трьох громадян, які здійснювали збут живої риби без ... >>>

  16 грудня виповнилося 6 місяців із запуску Київського рибоохоронного патруля: підсумки роботи
16 грудня виповнилося 6 місяців із запуску Київського рибоохоронного патруля: підсумки роботи 16 грудня виповнюється півроку з початку роботи рибоохоронного патруля Київщини, що комплексно слідкує за дотриманням правил рибальства на водоймах Київщини. Патрульні патрулюють водойми та проводять спецоперації із затримання порушників ... >>>

  Керівник рибоохоронного патруля Дніпропетровщини зустрівся з громадськістю
Керівник рибоохоронного патруля Дніпропетровщини зустрівся з громадськістю 9 грудня відбулась зустріч новопризначеного керівника рибоохоронного патруля Дніпропетровщини Волкова Василя з представниками громадських організацій. У зустрічі взяли участь представники обласної громадської організації «Гроза» – ... >>>

  Наказ щодо розподілу квот – підписано, - Держрибагентство
Наказ щодо розподілу квот – підписано, - Держрибагентство 15.12.2016 Міністром аграрної політики та продовольства України Тарасом Кутовим було підписано наказ щодо розподілу квот на 2017 р. за поданням Держрибагентства України. Наказ направлено на реєстрацію в Міністерство юстиції України. Також в ... >>>


Документы: 1-8, 9-16, 17-24, 25-32, 33-40, 41-48, 49-56, 57-64, 65-72, 73-80, 81-88, 89-96, 97-104, 105-112, 113-120, 121-128, 129-136, 137-144, 145-152, 153-160, 161-168, 169-176, 177-184, 185-192, 193-200, 201-208, 209-216, 217-224, 225-232, 233-240, 241-248, 249-256, 257-264, 265-272, 273-280, 281-288, 289-296, 297-304, 305-312, 313-320, 321-328, 329-336, 337-344, 345-352, 353-360, 361-368, 369-376, 377-384, 385-392, 393-400, 401-408, 409-416, 417-424, 425-432, 433-440, 441-448, 449-456, 457-464, 465-472, 473-480, 481-488, 489-496, 497-504, 505-512, 513-520, 521-528, 529-536, 537-544, 545-552, 553-560, 561-568, 569-576, 577-584, 585-592, 593-600, 601-608, 609-616, 617-624, 625-632, 633-640, 641-648, 649-656, 657-664, 665-672, 673-680, 681-688, 689-696, 697-704, 705-712, 713-720, 721-728, 729-736, 737-744, 745-752, 753-760, 761-768, 769-776, 777-784, 785-792, 793-800, 801-808, 809-816, 817-824, 825-832, 833-840, 841-848, 849-856, 857-864, 865-872, 873-880, 881-888, 889-896, 897-904, 905-912, 913-920, 921-928, 929-936, 937-944, 945-952, 953-960, 961-968, 969-976.

ДЕРЖАВНЕ АГЕНТСТВО РИБНОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ

Адреса: 04053, м. Київ, вул. Січових Стрільців, 45-а

тел/факс:+38 (044) 272-20-32

E-mail: darg@darg.gov.ua

Весь контент доступний за ліцензією Creative Commons Attribution 4.0 International license, якщо не зазначено інше

ДАРГ У СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖАХ

        f y t t