Українське судно «Іван Голубець» отримало європейського фрахтувальника та «переїжджає» ближче до України


17.03.2016

Українське судно «Іван Голубець» отримало європейського фрахтувальника та «переїжджає» ближче до України

Триває робота із покращення умов роботи океанічного риболовецького флоту України. У березні ДП «Сервіс» (судновласник) підписало договір фрахту щодо судна  ВАТМ «Іван Голубець» із новим фрахтувальником, провідним рибопромисловим оператором  з Прибалтики (Латвія). В рамках нового договору було збільшено розмір фрахтового платежа на 33% і суттєво покращено умови договору порівняно з  тими, що судно мало з 2004 р. Зокрема, витрати із технічної модернізації судна тепер нестиме фрахтувальник, а у разі розірвання договору, наприклад, при приватизації судна,   оновлені технічні потужності залишаються невід’ємною частиною судна у власності України.     Попередній план технічного оновлення «Івана Голубця»  було   узгоджено в рамках переговорів з підписання договору. Крім того, фрахтувальник проявив інтерес і готовість  на загальних засадах  брати участь у відкритому конкурсі на приватизацію  судна, якщо Україна ініціюватиме такий  процес.

Згідно нового договору, серед інших умов захисту інтересів України як судновласника, район промислу було змінено   з Нової Зеландії на ближчий до Європи  – Марокко, Мавританію або Гренландію, а також прописана  неможливість здачі судна у субфрахт. Транспортування, вартість якого до нового регіону промислу може сягнути 1 млн. дол. США, також буде здійснено за рахунок фрахтувальника.

«Історія стосунків України із попереднім фрахтувальником, офшорною компанією «Бьютфул Скінері» – непроста. Судові процеси, стягнення українських суден за борги, наприклад щодо ВАТМ «Олександр Буряченко»  питання розглядатиметься у арбітражі. В 2015 р. нам вдалося досягнути  з цим контрагентом конструктиву, поліпшити ставки і умови фрахту. Проте підписання договору з  оператором з Євросоюзу – вигідний  і позитивний для України результат. Більш того,  держава  вже має з ним 5-річний досвід співпраці - за договором фрахту    ВАТМ «Капітан Русак» веде промисел у Мавританії. За ці роки фрахтувальники зарекомендували себе виключно з  позитивної сторони».  – повідомив Голова Держрибагентства Ярема Ковалів. 

Розірвання договору із «Бьютифул Скінері»  і пошук нового партнера стали можливими із низки причин. По-перше, Нова Зеландія зменшила видачу квот, судно не отримало їх на 2016 рік  і з 30.04.2016  мало припинити промисел.  По-друге,   пошук нового фрахтувальника ми Україна розпочала ще минулого року. «Фрахтувальник повідомив нас, що не отримав квот і не планує продовжувати договір фрахту. Ми мусили оперативно шукати альтернативу,  інакше на судно б чекав «простій»у порті Нової Зеландії вартістю до 240 тис дол. США на місяць» – зазначив Ковалів.

ДП «Сервіс» та Держрибагентство    звернулися  до 12 провідних  брокерських компаній із фрахту суден. Через обмеженість імовірних  зон промислу для суден типу ВАТМ інтерес та пропозиції  було отримано лише від 2-х.   Оголошення про пошук нового брокера також було розміщено на веб-сайті відомства, але за ним пропозицій від українських та зарубіжних компаній не надходило.  «У більшості країн ВАТМ вважаються недружніми до природи - занадто багато риби забирають під час промислу. 90% таких суден у світі експлуатують росіяни на Далекому Сході, на Півночі та в Атлантиці за квотами, що залишилися у спадок від СРСР. Росію як  зону для промислу  ми не розглядали, тому  вибір був обмежений» – повідомив Ярема Ковалів. У найближчих планах керівництва рибного господарства України, організація у березні 2016 р. великого круглого столу з питань рибопромислового флоту України, де серед інших питань буде розглянуто варіанти розвитку океанічного флоту – здачі у фрахт або приватизації.

Нагадаємо, в  2015 р. Україна вперше за 19 років отримала 19,5 млн грн. чистого прибуку від діяльності океанічного флоту. Це стало можливим у зв'язку з повним погашенням боргу, який був сформований державними компаніями в 90-х і 2000-х рр. перед іноземними кредиторами. В рамках підписання додаткових угод 2015 р. було відновлено отримання фрахтових платежів, ставку фрахту було піднято в 1,5 рази – до рівня ринкових, з’явилася можливість розірвати договір за ініціативи судновласника, було поліпшено умови за кредитам. Це стало можливо завдяки відновленню контролю та розблокованню діяльності  риболовецької компанії «Fishing Company S.A.» та державного підприємства «Сервіс», що є власниками суден.  

Читайте також:

  В 2018-му році в Україні з’явиться електронний сертифікат походження риби
В 2018-му році в Україні з’явиться електронний сертифікат походження риби Вивести рибну галузь «з тіні» та унеможливити реалізацію браконьєрської риби в Україні допоможе запровадження обов’язкового сертифіката походження риби та системи моніторингу вилову риби. Держрибагентство та експерти розпочали роботу над ними ... >>>

  В 2017 році в Україні вперше може запрацювати європейська модель підтримки рибного господарства
В 2017 році в Україні вперше може запрацювати європейська модель підтримки рибного господарства У лютому 2017 року Україна розпочинає роботу над Фондом підтримки рибного господарства. Його аналоги успішно функціонують у більшості європейських країн, а проблема відсутності подібного Фонду в Україні та необхідність його створення ... >>>

  11 лютого Київський рибоохоронний патруль та громадськість разом рятували рибу від задухи
11 лютого Київський рибоохоронний патруль та громадськість разом рятували рибу від задухи 11 лютого 2017 року Держрибагентство, Київський рибоохоронний патруль та громадськість провели спільну акцію щодо попередження задухи риби на Київському водосховищі поблизу с. Сухолуччя Вишгородського району. В акції також взяли участь ... >>>

  Рибоохоронний патруль Київщини взяв участь у профілактичній акції з попередження задухи риби
Рибоохоронний патруль Київщини взяв участь у профілактичній акції з попередження задухи риби 11 лютого на Київському водосховищі, в районі села Лебедівка пройшла профілактична акція з метою попередження задухи риби. Захід відбувся за сприяння та активної участі рибоохоронного патруля Київщини. Організатором виступила Асоціація ... >>>

  Рибні патрульні разом з небайдужими киянами рятували рибу на озері на Позняках
Рибні патрульні разом з небайдужими киянами рятували рибу на озері на Позняках Ввечері 10 лютого до Управління Держрибагентства в місті Києві та Київській області надійшла оперативна інформація про задуху риби та порушення правил рибальства на озері Жандарка. Водойма знаходиться в місті Києві на вул. Григоренка, в ... >>>

  На Чернігівщині провели заходи по боротьбі із зимовою задухою риби
На Чернігівщині провели заходи по боротьбі із зимовою задухою риби Для виживання водних біоресурсів в зимовий період вирішальне значення має вміст кисню у воді. Взимку більшість водойм вкриті товстим крижаним покровом, через який повітря не проходить до води. В результаті цього запаси кисню у воді ... >>>

  Відбулась 2 зустріч з представниками українсько-норвезької торгівельної палати щодо інвестування в розвиток аквакультури
Відбулась 2 зустріч з представниками українсько-норвезької торгівельної палати щодо інвестування в розвиток аквакультури З метою опрацювання рекомендацій для членів українсько-норвезької торгівельної палати щодо інвестування в розвиток аквакультури в Україні, торгівельна палата виділила грант. Рекомендації будуть направлені на покращення умов ведення бізнесу в ... >>>

  13 лютого рибоохоронні патрульні з Одещини, Миколаївщини та Чорноморського басейнового управління розпочнуть навчання
13 лютого рибоохоронні патрульні з Одещини, Миколаївщини та Чорноморського басейнового управління розпочнуть навчання З 13 лютого розпочинається навчання рибних патрульних з 3-х областей України. Йдеться про Одеську, Миколаївську області та Чорноморське басейнове управління. Керівники рибного патруля, заступники керівників, рибоохоронні патрульні ... >>>


Документы: 1-8, 9-16, 17-24, 25-32, 33-40, 41-48, 49-56, 57-64, 65-72, 73-80, 81-88, 89-96, 97-104, 105-112, 113-120, 121-128, 129-136, 137-144, 145-152, 153-160, 161-168, 169-176, 177-184, 185-192, 193-200, 201-208, 209-216, 217-224, 225-232, 233-240, 241-248, 249-256, 257-264, 265-272, 273-280, 281-288, 289-296, 297-304, 305-312, 313-320, 321-328, 329-336, 337-344, 345-352, 353-360, 361-368, 369-376, 377-384, 385-392, 393-400, 401-408, 409-416, 417-424, 425-432, 433-440, 441-448, 449-456, 457-464, 465-472, 473-480, 481-488, 489-496, 497-504, 505-512, 513-520, 521-528, 529-536, 537-544, 545-552, 553-560, 561-568, 569-576, 577-584, 585-592, 593-600, 601-608, 609-616, 617-624, 625-632, 633-640, 641-648, 649-656, 657-664, 665-672, 673-680, 681-688, 689-696, 697-704, 705-712, 713-720, 721-728, 729-736, 737-744, 745-752, 753-760, 761-768, 769-776, 777-784, 785-792, 793-800, 801-808, 809-816, 817-824, 825-832, 833-840, 841-848, 849-856, 857-864, 865-872, 873-880, 881-888, 889-896, 897-904, 905-912, 913-920, 921-928, 929-936, 937-944, 945-952, 953-960, 961-968, 969-976, 977-984.

ДЕРЖАВНЕ АГЕНТСТВО РИБНОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ

Адреса: 04053, м. Київ, вул. Січових Стрільців, 45-а

тел.:+38 (044) 486-62-43, тел/факс:+38 (044) 272-20-32

E-mail: darg@darg.gov.ua

Весь контент доступний за ліцензією Creative Commons Attribution 4.0 International license, якщо не зазначено інше

ДАРГ У СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖАХ

        f y t t