Українське судно «Іван Голубець» отримало європейського фрахтувальника та «переїжджає» ближче до України


17.03.2016

Українське судно «Іван Голубець» отримало європейського фрахтувальника та «переїжджає» ближче до України

Триває робота із покращення умов роботи океанічного риболовецького флоту України. У березні ДП «Сервіс» (судновласник) підписало договір фрахту щодо судна  ВАТМ «Іван Голубець» із новим фрахтувальником, провідним рибопромисловим оператором  з Прибалтики (Латвія). В рамках нового договору було збільшено розмір фрахтового платежа на 33% і суттєво покращено умови договору порівняно з  тими, що судно мало з 2004 р. Зокрема, витрати із технічної модернізації судна тепер нестиме фрахтувальник, а у разі розірвання договору, наприклад, при приватизації судна,   оновлені технічні потужності залишаються невід’ємною частиною судна у власності України.     Попередній план технічного оновлення «Івана Голубця»  було   узгоджено в рамках переговорів з підписання договору. Крім того, фрахтувальник проявив інтерес і готовість  на загальних засадах  брати участь у відкритому конкурсі на приватизацію  судна, якщо Україна ініціюватиме такий  процес.

Згідно нового договору, серед інших умов захисту інтересів України як судновласника, район промислу було змінено   з Нової Зеландії на ближчий до Європи  – Марокко, Мавританію або Гренландію, а також прописана  неможливість здачі судна у субфрахт. Транспортування, вартість якого до нового регіону промислу може сягнути 1 млн. дол. США, також буде здійснено за рахунок фрахтувальника.

«Історія стосунків України із попереднім фрахтувальником, офшорною компанією «Бьютфул Скінері» – непроста. Судові процеси, стягнення українських суден за борги, наприклад щодо ВАТМ «Олександр Буряченко»  питання розглядатиметься у арбітражі. В 2015 р. нам вдалося досягнути  з цим контрагентом конструктиву, поліпшити ставки і умови фрахту. Проте підписання договору з  оператором з Євросоюзу – вигідний  і позитивний для України результат. Більш того,  держава  вже має з ним 5-річний досвід співпраці - за договором фрахту    ВАТМ «Капітан Русак» веде промисел у Мавританії. За ці роки фрахтувальники зарекомендували себе виключно з  позитивної сторони».  – повідомив Голова Держрибагентства Ярема Ковалів. 

Розірвання договору із «Бьютифул Скінері»  і пошук нового партнера стали можливими із низки причин. По-перше, Нова Зеландія зменшила видачу квот, судно не отримало їх на 2016 рік  і з 30.04.2016  мало припинити промисел.  По-друге,   пошук нового фрахтувальника ми Україна розпочала ще минулого року. «Фрахтувальник повідомив нас, що не отримав квот і не планує продовжувати договір фрахту. Ми мусили оперативно шукати альтернативу,  інакше на судно б чекав «простій»у порті Нової Зеландії вартістю до 240 тис дол. США на місяць» – зазначив Ковалів.

ДП «Сервіс» та Держрибагентство    звернулися  до 12 провідних  брокерських компаній із фрахту суден. Через обмеженість імовірних  зон промислу для суден типу ВАТМ інтерес та пропозиції  було отримано лише від 2-х.   Оголошення про пошук нового брокера також було розміщено на веб-сайті відомства, але за ним пропозицій від українських та зарубіжних компаній не надходило.  «У більшості країн ВАТМ вважаються недружніми до природи - занадто багато риби забирають під час промислу. 90% таких суден у світі експлуатують росіяни на Далекому Сході, на Півночі та в Атлантиці за квотами, що залишилися у спадок від СРСР. Росію як  зону для промислу  ми не розглядали, тому  вибір був обмежений» – повідомив Ярема Ковалів. У найближчих планах керівництва рибного господарства України, організація у березні 2016 р. великого круглого столу з питань рибопромислового флоту України, де серед інших питань буде розглянуто варіанти розвитку океанічного флоту – здачі у фрахт або приватизації.

Нагадаємо, в  2015 р. Україна вперше за 19 років отримала 19,5 млн грн. чистого прибуку від діяльності океанічного флоту. Це стало можливим у зв'язку з повним погашенням боргу, який був сформований державними компаніями в 90-х і 2000-х рр. перед іноземними кредиторами. В рамках підписання додаткових угод 2015 р. було відновлено отримання фрахтових платежів, ставку фрахту було піднято в 1,5 рази – до рівня ринкових, з’явилася можливість розірвати договір за ініціативи судновласника, було поліпшено умови за кредитам. Це стало можливо завдяки відновленню контролю та розблокованню діяльності  риболовецької компанії «Fishing Company S.A.» та державного підприємства «Сервіс», що є власниками суден.  

Читайте також:

  Управління оперативного реагування Держрибагентства затримало порушника, який завдав збитків на суму більше 150 тис грн.
Управління оперативного реагування Держрибагентства затримало порушника, який завдав збитків на суму більше 150 тис грн. 17 лютого працівники Управління оперативного реагування «Рибоохоронний патруль» спільно з Водною поліцією Кременчуцького відділу Полтавської області провели рибоохоронний рейд на Кременчуцькому водосховищі, поблизу села Мозоліївка, ... >>>

  Розпочалась подача документів на посади заступників керівників рибоохоронного патруля в 4 регіонах
Розпочалась подача документів на посади заступників керівників рибоохоронного патруля в 4 регіонах 21 лютого стартував прийом документів на посади заступників керівників рибоохоронного патруля в 4 областях України. Йдеться про Закарпатську, Луганську, Тернопільську та Чернівецьку області. Заступники рибоохоронного патруля ... >>>

  Держрибагентство взяло участь у конференції Fish and Seafood 2017
Держрибагентство взяло участь у конференції Fish and Seafood 2017 Підприємці, науковці, представники влади та експерти рибної галузі обговорили поточну ситуацію на ринку риби та морепродуктів, кооперацію виробника та переробника, державну політику з розвитку галузі та відкриття іноземних ринків. Платформою ... >>>

  На Івано-Франківщині, Рівненщині, Тернопільщині, Харківщині розпочав роботу новий рибоохоронний патруль
На Івано-Франківщині, Рівненщині, Тернопільщині, Харківщині розпочав роботу новий рибоохоронний патруль Минуло трохи більше 2-х тижнів з моменту, коли 30 січня новий рибоохоронний патруль розпочав роботу на території Івано-Франківської, Рівненської, Тернопільської та Харківської областей. Рибоохоронний або рибний патруль – це новий персонал, ... >>>

  Набрав чинності наказ про Режими рибальства у 2017 році, – Держрибагентство
Набрав чинності наказ про Режими рибальства у 2017 році, – Держрибагентство З 14 лютого 2017 року набрав чинності наказ Мінагрополітики №5 від 18.01.2017 «Про затвердження Режимів рибальства у 2017 році». Переглянути Режими можна за посиланням. Документом впорядковано організацію промислового рибальства в басейні ... >>>

  Рибоохоронні патрульні Київщини спільно з громадськістю нагадали рибалкам правила риболовлі на льоду
Рибоохоронні патрульні Київщини спільно з громадськістю нагадали рибалкам правила риболовлі на льоду 16 лютого у Києві на Оболонській затоці пройшла акція з роз’яснення правил поведінки на льоду. Захід відбувся за активної підтримки рибоохоронного патруля Київщини. Організатором події виступила Асоціація рибалок України. У заході взяли ... >>>

  В 2018-му році в Україні з’явиться електронний сертифікат походження риби
В 2018-му році в Україні з’явиться електронний сертифікат походження риби Вивести рибну галузь «з тіні» та унеможливити реалізацію браконьєрської риби в Україні допоможе запровадження обов’язкового сертифіката походження риби та системи моніторингу вилову риби. Держрибагентство та експерти розпочали роботу над ними ... >>>

  В 2017 році в Україні вперше може запрацювати європейська модель підтримки рибного господарства
В 2017 році в Україні вперше може запрацювати європейська модель підтримки рибного господарства У лютому 2017 року Україна розпочинає роботу над Фондом підтримки рибного господарства. Його аналоги успішно функціонують у більшості європейських країн, а проблема відсутності подібного Фонду в Україні та необхідність його створення ... >>>


Документы: 1-8, 9-16, 17-24, 25-32, 33-40, 41-48, 49-56, 57-64, 65-72, 73-80, 81-88, 89-96, 97-104, 105-112, 113-120, 121-128, 129-136, 137-144, 145-152, 153-160, 161-168, 169-176, 177-184, 185-192, 193-200, 201-208, 209-216, 217-224, 225-232, 233-240, 241-248, 249-256, 257-264, 265-272, 273-280, 281-288, 289-296, 297-304, 305-312, 313-320, 321-328, 329-336, 337-344, 345-352, 353-360, 361-368, 369-376, 377-384, 385-392, 393-400, 401-408, 409-416, 417-424, 425-432, 433-440, 441-448, 449-456, 457-464, 465-472, 473-480, 481-488, 489-496, 497-504, 505-512, 513-520, 521-528, 529-536, 537-544, 545-552, 553-560, 561-568, 569-576, 577-584, 585-592, 593-600, 601-608, 609-616, 617-624, 625-632, 633-640, 641-648, 649-656, 657-664, 665-672, 673-680, 681-688, 689-696, 697-704, 705-712, 713-720, 721-728, 729-736, 737-744, 745-752, 753-760, 761-768, 769-776, 777-784, 785-792, 793-800, 801-808, 809-816, 817-824, 825-832, 833-840, 841-848, 849-856, 857-864, 865-872, 873-880, 881-888, 889-896, 897-904, 905-912, 913-920, 921-928, 929-936, 937-944, 945-952, 953-960, 961-968, 969-976.

ДЕРЖАВНЕ АГЕНТСТВО РИБНОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ

Адреса: 04053, м. Київ, вул. Січових Стрільців, 45-а

тел/факс:+38 (044) 272-20-32

E-mail: darg@darg.gov.ua

Весь контент доступний за ліцензією Creative Commons Attribution 4.0 International license, якщо не зазначено інше

ДАРГ У СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖАХ

        f y t t