Українське судно «Іван Голубець» отримало європейського фрахтувальника та «переїжджає» ближче до України


17.03.2016

Українське судно «Іван Голубець» отримало європейського фрахтувальника та «переїжджає» ближче до України

Триває робота із покращення умов роботи океанічного риболовецького флоту України. У березні ДП «Сервіс» (судновласник) підписало договір фрахту щодо судна  ВАТМ «Іван Голубець» із новим фрахтувальником, провідним рибопромисловим оператором  з Прибалтики (Латвія). В рамках нового договору було збільшено розмір фрахтового платежа на 33% і суттєво покращено умови договору порівняно з  тими, що судно мало з 2004 р. Зокрема, витрати із технічної модернізації судна тепер нестиме фрахтувальник, а у разі розірвання договору, наприклад, при приватизації судна,   оновлені технічні потужності залишаються невід’ємною частиною судна у власності України.     Попередній план технічного оновлення «Івана Голубця»  було   узгоджено в рамках переговорів з підписання договору. Крім того, фрахтувальник проявив інтерес і готовість  на загальних засадах  брати участь у відкритому конкурсі на приватизацію  судна, якщо Україна ініціюватиме такий  процес.

Згідно нового договору, серед інших умов захисту інтересів України як судновласника, район промислу було змінено   з Нової Зеландії на ближчий до Європи  – Марокко, Мавританію або Гренландію, а також прописана  неможливість здачі судна у субфрахт. Транспортування, вартість якого до нового регіону промислу може сягнути 1 млн. дол. США, також буде здійснено за рахунок фрахтувальника.

«Історія стосунків України із попереднім фрахтувальником, офшорною компанією «Бьютфул Скінері» – непроста. Судові процеси, стягнення українських суден за борги, наприклад щодо ВАТМ «Олександр Буряченко»  питання розглядатиметься у арбітражі. В 2015 р. нам вдалося досягнути  з цим контрагентом конструктиву, поліпшити ставки і умови фрахту. Проте підписання договору з  оператором з Євросоюзу – вигідний  і позитивний для України результат. Більш того,  держава  вже має з ним 5-річний досвід співпраці - за договором фрахту    ВАТМ «Капітан Русак» веде промисел у Мавританії. За ці роки фрахтувальники зарекомендували себе виключно з  позитивної сторони».  – повідомив Голова Держрибагентства Ярема Ковалів. 

Розірвання договору із «Бьютифул Скінері»  і пошук нового партнера стали можливими із низки причин. По-перше, Нова Зеландія зменшила видачу квот, судно не отримало їх на 2016 рік  і з 30.04.2016  мало припинити промисел.  По-друге,   пошук нового фрахтувальника ми Україна розпочала ще минулого року. «Фрахтувальник повідомив нас, що не отримав квот і не планує продовжувати договір фрахту. Ми мусили оперативно шукати альтернативу,  інакше на судно б чекав «простій»у порті Нової Зеландії вартістю до 240 тис дол. США на місяць» – зазначив Ковалів.

ДП «Сервіс» та Держрибагентство    звернулися  до 12 провідних  брокерських компаній із фрахту суден. Через обмеженість імовірних  зон промислу для суден типу ВАТМ інтерес та пропозиції  було отримано лише від 2-х.   Оголошення про пошук нового брокера також було розміщено на веб-сайті відомства, але за ним пропозицій від українських та зарубіжних компаній не надходило.  «У більшості країн ВАТМ вважаються недружніми до природи - занадто багато риби забирають під час промислу. 90% таких суден у світі експлуатують росіяни на Далекому Сході, на Півночі та в Атлантиці за квотами, що залишилися у спадок від СРСР. Росію як  зону для промислу  ми не розглядали, тому  вибір був обмежений» – повідомив Ярема Ковалів. У найближчих планах керівництва рибного господарства України, організація у березні 2016 р. великого круглого столу з питань рибопромислового флоту України, де серед інших питань буде розглянуто варіанти розвитку океанічного флоту – здачі у фрахт або приватизації.

Нагадаємо, в  2015 р. Україна вперше за 19 років отримала 19,5 млн грн. чистого прибуку від діяльності океанічного флоту. Це стало можливим у зв'язку з повним погашенням боргу, який був сформований державними компаніями в 90-х і 2000-х рр. перед іноземними кредиторами. В рамках підписання додаткових угод 2015 р. було відновлено отримання фрахтових платежів, ставку фрахту було піднято в 1,5 рази – до рівня ринкових, з’явилася можливість розірвати договір за ініціативи судновласника, було поліпшено умови за кредитам. Це стало можливо завдяки відновленню контролю та розблокованню діяльності  риболовецької компанії «Fishing Company S.A.» та державного підприємства «Сервіс», що є власниками суден.  

Читайте також:

  Офіційне роз’яснення щодо запасів промислових видів риб у Азовському морі в 2017 р.
Офіційне роз’яснення щодо запасів промислових видів риб у Азовському морі в 2017 р. З 2012 по 2016 роки промисловий вилов риби на Азовському морі показує зростання. Згідно з даними Держстату, у 2012 році вилов риби та інших водних біоресурсів у Азовському морі склав 16 507 тон, у 2013 – 21 792. У 2015 році вилов склав 30 161 ... >>>

  Держрибагентство проведе службове розслідування на Миколаївщині
Держрибагентство проведе службове розслідування на Миколаївщині 20.11.17 у ЗМІ було опубліковано інформацію про те, що працівники відділу по боротьбі з корупцією та організованою злочинністю управління СБУ в Миколаївській області спільно з Генпрокуратурою затримали при отриманні хабара керівника ... >>>

  Естонці проведуть навчання для українських спеціалістів з роботи в системі електронного моніторингу вилову риби
Естонці проведуть навчання для українських спеціалістів з роботи в системі електронного моніторингу вилову риби З 20 по 22 листопада представники Міністерства зі справ сільського життя Естонської Республіки проведуть для працівників Держрибагентства навчання з роботи в системі електронного моніторингу вилову риби. Захід буде проходити в Національному ... >>>

  Важливі події рибної галузі за тиждень: заборона вилову риби на зимувальних ямах на Миколаївщині та Херсонщині, затримання порушників у регіонах та розробка інтерактивних карт зимувальних ям
Важливі події рибної галузі за тиждень: заборона вилову риби на зимувальних ямах на Миколаївщині та Херсонщині, затримання порушників у регіонах та розробка інтерактивних карт зимувальних ям У період з 14 по 19 листопада в Держрибагентстві відбулись затримання порушників в Одеській, Полтавській, Луганській, Київській та Херсонській областях. Зокрема, Управління оперативного реагування «Рибоохоронний патруль» зафіксував 3 порушення ... >>>

  До кінця 2017 року на Каховському водосховищі призупинено промисловий вилов сазана, - Запорізький рибоохоронний патруль
До кінця 2017 року на Каховському водосховищі призупинено промисловий вилов сазана, - Запорізький рибоохоронний патруль З 17 листопада поточного року на Каховському водосховищі в межах діяльності Запорізького рибоохоронного патруля заборонений промисловий вилов сазана. Дана заборона встановлена з метою недопущення перевищення допустимого прогнозу вилову ... >>>

  Держрибагентство вітає всіх з Днем працівника сільського господарства
Держрибагентство вітає всіх з Днем працівника сільського господарства Державне агентство рибного господарства України щиро вітає працівників рибної галузі з Днем працівника сільського господарства. Вдячні усім працівникам сільського господарства за працелюбність, незламність та професіоналізм у розвитку ... >>>

  Черкаський рибоохоронний патруль шукає ще 15 патрульних
Черкаський рибоохоронний патруль шукає ще 15 патрульних 16 листопада розпочався прийом документів до рибоохоронного патруля Черкаської області. До управління шукають ще 15 рибоохоронних патрульних. Рибоохоронний патруль є органом із якісно новими стандартами роботи. Його створено замість ... >>>

  З 20 листопада на Миколаївщині та Херсонщині встановлено заборону на вилов риби на зимувальних ямах
З 20 листопада на Миколаївщині та Херсонщині встановлено заборону на вилов риби на зимувальних ямах З 20 листопада 2017 року до весняно-літньої заборони 2018 року на зимувальних ямах забороняється любительське, спортивне та промислове рибальство в Миколаївській та Херсонській областях. Це передбачено пунктом 8.3 Правил промислового ... >>>


Документы: 1-8, 9-16, 17-24, 25-32, 33-40, 41-48, 49-56, 57-64, 65-72, 73-80, 81-88, 89-96, 97-104, 105-112, 113-120, 121-128, 129-136, 137-144, 145-152, 153-160, 161-168, 169-176, 177-184, 185-192, 193-200, 201-208, 209-216, 217-224, 225-232, 233-240, 241-248, 249-256, 257-264, 265-272, 273-280, 281-288, 289-296, 297-304, 305-312, 313-320, 321-328, 329-336, 337-344, 345-352, 353-360, 361-368, 369-376, 377-384, 385-392, 393-400, 401-408, 409-416, 417-424, 425-432, 433-440, 441-448, 449-456, 457-464, 465-472, 473-480, 481-488, 489-496, 497-504, 505-512, 513-520, 521-528, 529-536, 537-544, 545-552, 553-560, 561-568, 569-576, 577-584, 585-592, 593-600, 601-608, 609-616, 617-624, 625-632, 633-640, 641-648, 649-656, 657-664, 665-672, 673-680, 681-688, 689-696, 697-704, 705-712, 713-720, 721-728, 729-736, 737-744, 745-752, 753-760, 761-768, 769-776, 777-784, 785-792, 793-800, 801-808, 809-816, 817-824, 825-832, 833-840, 841-848, 849-856, 857-864, 865-872, 873-880, 881-888, 889-896, 897-904, 905-912, 913-920, 921-928, 929-936, 937-944, 945-952, 953-960, 961-968, 969-976, 977-984.

ДЕРЖАВНЕ АГЕНТСТВО РИБНОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ

Адреса: 04053, м. Київ, вул. Січових Стрільців, 45-а

тел.:+38 (044) 486-62-43, тел/факс:+38 (044) 272-20-32

E-mail: darg@darg.gov.ua

Весь контент доступний за ліцензією Creative Commons Attribution 4.0 International license, якщо не зазначено інше

ДАРГ У СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖАХ

        f y t t