Українське судно «Іван Голубець» отримало європейського фрахтувальника та «переїжджає» ближче до України


17.03.2016

Українське судно «Іван Голубець» отримало європейського фрахтувальника та «переїжджає» ближче до України

Триває робота із покращення умов роботи океанічного риболовецького флоту України. У березні ДП «Сервіс» (судновласник) підписало договір фрахту щодо судна  ВАТМ «Іван Голубець» із новим фрахтувальником, провідним рибопромисловим оператором  з Прибалтики (Латвія). В рамках нового договору було збільшено розмір фрахтового платежа на 33% і суттєво покращено умови договору порівняно з  тими, що судно мало з 2004 р. Зокрема, витрати із технічної модернізації судна тепер нестиме фрахтувальник, а у разі розірвання договору, наприклад, при приватизації судна,   оновлені технічні потужності залишаються невід’ємною частиною судна у власності України.     Попередній план технічного оновлення «Івана Голубця»  було   узгоджено в рамках переговорів з підписання договору. Крім того, фрахтувальник проявив інтерес і готовість  на загальних засадах  брати участь у відкритому конкурсі на приватизацію  судна, якщо Україна ініціюватиме такий  процес.

Згідно нового договору, серед інших умов захисту інтересів України як судновласника, район промислу було змінено   з Нової Зеландії на ближчий до Європи  – Марокко, Мавританію або Гренландію, а також прописана  неможливість здачі судна у субфрахт. Транспортування, вартість якого до нового регіону промислу може сягнути 1 млн. дол. США, також буде здійснено за рахунок фрахтувальника.

«Історія стосунків України із попереднім фрахтувальником, офшорною компанією «Бьютфул Скінері» – непроста. Судові процеси, стягнення українських суден за борги, наприклад щодо ВАТМ «Олександр Буряченко»  питання розглядатиметься у арбітражі. В 2015 р. нам вдалося досягнути  з цим контрагентом конструктиву, поліпшити ставки і умови фрахту. Проте підписання договору з  оператором з Євросоюзу – вигідний  і позитивний для України результат. Більш того,  держава  вже має з ним 5-річний досвід співпраці - за договором фрахту    ВАТМ «Капітан Русак» веде промисел у Мавританії. За ці роки фрахтувальники зарекомендували себе виключно з  позитивної сторони».  – повідомив Голова Держрибагентства Ярема Ковалів. 

Розірвання договору із «Бьютифул Скінері»  і пошук нового партнера стали можливими із низки причин. По-перше, Нова Зеландія зменшила видачу квот, судно не отримало їх на 2016 рік  і з 30.04.2016  мало припинити промисел.  По-друге,   пошук нового фрахтувальника ми Україна розпочала ще минулого року. «Фрахтувальник повідомив нас, що не отримав квот і не планує продовжувати договір фрахту. Ми мусили оперативно шукати альтернативу,  інакше на судно б чекав «простій»у порті Нової Зеландії вартістю до 240 тис дол. США на місяць» – зазначив Ковалів.

ДП «Сервіс» та Держрибагентство    звернулися  до 12 провідних  брокерських компаній із фрахту суден. Через обмеженість імовірних  зон промислу для суден типу ВАТМ інтерес та пропозиції  було отримано лише від 2-х.   Оголошення про пошук нового брокера також було розміщено на веб-сайті відомства, але за ним пропозицій від українських та зарубіжних компаній не надходило.  «У більшості країн ВАТМ вважаються недружніми до природи - занадто багато риби забирають під час промислу. 90% таких суден у світі експлуатують росіяни на Далекому Сході, на Півночі та в Атлантиці за квотами, що залишилися у спадок від СРСР. Росію як  зону для промислу  ми не розглядали, тому  вибір був обмежений» – повідомив Ярема Ковалів. У найближчих планах керівництва рибного господарства України, організація у березні 2016 р. великого круглого столу з питань рибопромислового флоту України, де серед інших питань буде розглянуто варіанти розвитку океанічного флоту – здачі у фрахт або приватизації.

Нагадаємо, в  2015 р. Україна вперше за 19 років отримала 19,5 млн грн. чистого прибуку від діяльності океанічного флоту. Це стало можливим у зв'язку з повним погашенням боргу, який був сформований державними компаніями в 90-х і 2000-х рр. перед іноземними кредиторами. В рамках підписання додаткових угод 2015 р. було відновлено отримання фрахтових платежів, ставку фрахту було піднято в 1,5 рази – до рівня ринкових, з’явилася можливість розірвати договір за ініціативи судновласника, було поліпшено умови за кредитам. Це стало можливо завдяки відновленню контролю та розблокованню діяльності  риболовецької компанії «Fishing Company S.A.» та державного підприємства «Сервіс», що є власниками суден.  

Читайте також:

  Збитки на 177 тис грн зафіксували Азовський рибоохоронний патруль та прикордонники
Збитки на 177 тис грн зафіксували Азовський рибоохоронний патруль та прикордонники 25 травня в ході проведення рибоохоронного рейду Азовський рибоохоронний патруль спільно зі службовцями ДПС відділу прикордонної служби в місті Бердянськ викрили грубе порушення правил рибальства. Було затримано 2 громадян, що виловили рибу ... >>>

  Азовський рибоохоронний патруль шукає ще 12 патрульних
Азовський рибоохоронний патруль шукає ще 12 патрульних 23 травня розпочалась друга хвиля конкурсного відбору до Азовського рибоохоронного патруля. До Управління шукають 12 рибоохоронних патрульних, а також адміністративний персонал – головного спеціаліста відділу іхтіології та регулювання ... >>>

  Чернівецький рибоохоронний патруль затримав браконьєра із старої рибінспекції
Чернівецький рибоохоронний патруль затримав браконьєра із старої рибінспекції Рибоохоронний патруль систематично бореться з порушниками правил рибальства і затримує порушників незалежно від їх посади та службового становища. Зокрема, 19 травня рибоохоронним патрулем Чернівецької області було зафіксовано кричущий факт ... >>>

  До Чернівецького рибоохоронного патруля шукають ще 5 патрульних
До Чернівецького рибоохоронного патруля шукають ще 5 патрульних 22 травня розпочався прийом документів в Чернівецький рибоохоронний патруль. До управління шукають ще 5 рибоохоронних патрульних, а також адміністративний персонал – начальника відділу матеріально-технічного забезпечення. Рибоохоронний ... >>>

  Установчі збори для формування Громадської ради Держрибагентства відбудуться 24 травня
Установчі збори для формування Громадської ради Держрибагентства відбудуться 24 травня 24 травня в Держрибагентстві відбудуться установчі збори для формування Громадської ради. Зі списком кандидатів до складу Громадської ради, які братимуть участь в установчих зборах можна ознайомитись за посиланням. Звертаємо увагу, що деякі ... >>>

  Миколаївський рибоохоронний патруль спільно з МЧС-никами 3 дні рятував дельфіна, - Держрибагентство
Миколаївський рибоохоронний патруль спільно з МЧС-никами 3 дні рятував дельфіна, - Держрибагентство Протягом 15-17 травня 2017 року Миколаївський рибоохоронний  патруль брав участь у спецоперації із порятунку дельфіна-білобочки, який заплив в акваторію річки Інгул в центрі Миколаєва. Дельфін міг не вижити у прісній воді і потребував ... >>>

  Українські виробники риби відтепер зможуть страхувати свою продукцію, - Держрибагентство
Українські виробники риби відтепер зможуть страхувати свою продукцію, - Держрибагентство 18 травня Верховною Радою України було схвалено зміни до Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про особливості страхування сільськогосподарської продукції з державною підтримкою» (щодо уточнення деяких термінів та понять)», ... >>>

  За 1,5 місяці нересту рибоохоронний патруль зафіксував порушення на суму 34,6 млн грн, - Голова Держрибагентства Ярема Ковалів
За 1,5 місяці нересту рибоохоронний патруль зафіксував порушення на суму 34,6 млн грн, - Голова Держрибагентства Ярема Ковалів Держрибагентство підвело підсумки зафіксованих правопорушень за перші 1,5 місяці нерестової заборони на вилов риби, що в більшості областей України розпочалася 1 квітня і триватиме до середини липня. Станом на 17 травня рибоохоронними ... >>>


Документы: 1-8, 9-16, 17-24, 25-32, 33-40, 41-48, 49-56, 57-64, 65-72, 73-80, 81-88, 89-96, 97-104, 105-112, 113-120, 121-128, 129-136, 137-144, 145-152, 153-160, 161-168, 169-176, 177-184, 185-192, 193-200, 201-208, 209-216, 217-224, 225-232, 233-240, 241-248, 249-256, 257-264, 265-272, 273-280, 281-288, 289-296, 297-304, 305-312, 313-320, 321-328, 329-336, 337-344, 345-352, 353-360, 361-368, 369-376, 377-384, 385-392, 393-400, 401-408, 409-416, 417-424, 425-432, 433-440, 441-448, 449-456, 457-464, 465-472, 473-480, 481-488, 489-496, 497-504, 505-512, 513-520, 521-528, 529-536, 537-544, 545-552, 553-560, 561-568, 569-576, 577-584, 585-592, 593-600, 601-608, 609-616, 617-624, 625-632, 633-640, 641-648, 649-656, 657-664, 665-672, 673-680, 681-688, 689-696, 697-704, 705-712, 713-720, 721-728, 729-736, 737-744, 745-752, 753-760, 761-768, 769-776, 777-784, 785-792, 793-800, 801-808, 809-816, 817-824, 825-832, 833-840, 841-848, 849-856, 857-864, 865-872, 873-880, 881-888, 889-896, 897-904, 905-912, 913-920, 921-928, 929-936, 937-944, 945-952, 953-960, 961-968, 969-976.

ДЕРЖАВНЕ АГЕНТСТВО РИБНОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ

Адреса: 04053, м. Київ, вул. Січових Стрільців, 45-а

тел/факс:+38 (044) 272-20-32

E-mail: darg@darg.gov.ua

Весь контент доступний за ліцензією Creative Commons Attribution 4.0 International license, якщо не зазначено інше

ДАРГ У СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖАХ

        f y t t