Українське судно «Іван Голубець» отримало європейського фрахтувальника та «переїжджає» ближче до України


17.03.2016

Українське судно «Іван Голубець» отримало європейського фрахтувальника та «переїжджає» ближче до України

Триває робота із покращення умов роботи океанічного риболовецького флоту України. У березні ДП «Сервіс» (судновласник) підписало договір фрахту щодо судна  ВАТМ «Іван Голубець» із новим фрахтувальником, провідним рибопромисловим оператором  з Прибалтики (Латвія). В рамках нового договору було збільшено розмір фрахтового платежа на 33% і суттєво покращено умови договору порівняно з  тими, що судно мало з 2004 р. Зокрема, витрати із технічної модернізації судна тепер нестиме фрахтувальник, а у разі розірвання договору, наприклад, при приватизації судна,   оновлені технічні потужності залишаються невід’ємною частиною судна у власності України.     Попередній план технічного оновлення «Івана Голубця»  було   узгоджено в рамках переговорів з підписання договору. Крім того, фрахтувальник проявив інтерес і готовість  на загальних засадах  брати участь у відкритому конкурсі на приватизацію  судна, якщо Україна ініціюватиме такий  процес.

Згідно нового договору, серед інших умов захисту інтересів України як судновласника, район промислу було змінено   з Нової Зеландії на ближчий до Європи  – Марокко, Мавританію або Гренландію, а також прописана  неможливість здачі судна у субфрахт. Транспортування, вартість якого до нового регіону промислу може сягнути 1 млн. дол. США, також буде здійснено за рахунок фрахтувальника.

«Історія стосунків України із попереднім фрахтувальником, офшорною компанією «Бьютфул Скінері» – непроста. Судові процеси, стягнення українських суден за борги, наприклад щодо ВАТМ «Олександр Буряченко»  питання розглядатиметься у арбітражі. В 2015 р. нам вдалося досягнути  з цим контрагентом конструктиву, поліпшити ставки і умови фрахту. Проте підписання договору з  оператором з Євросоюзу – вигідний  і позитивний для України результат. Більш того,  держава  вже має з ним 5-річний досвід співпраці - за договором фрахту    ВАТМ «Капітан Русак» веде промисел у Мавританії. За ці роки фрахтувальники зарекомендували себе виключно з  позитивної сторони».  – повідомив Голова Держрибагентства Ярема Ковалів. 

Розірвання договору із «Бьютифул Скінері»  і пошук нового партнера стали можливими із низки причин. По-перше, Нова Зеландія зменшила видачу квот, судно не отримало їх на 2016 рік  і з 30.04.2016  мало припинити промисел.  По-друге,   пошук нового фрахтувальника ми Україна розпочала ще минулого року. «Фрахтувальник повідомив нас, що не отримав квот і не планує продовжувати договір фрахту. Ми мусили оперативно шукати альтернативу,  інакше на судно б чекав «простій»у порті Нової Зеландії вартістю до 240 тис дол. США на місяць» – зазначив Ковалів.

ДП «Сервіс» та Держрибагентство    звернулися  до 12 провідних  брокерських компаній із фрахту суден. Через обмеженість імовірних  зон промислу для суден типу ВАТМ інтерес та пропозиції  було отримано лише від 2-х.   Оголошення про пошук нового брокера також було розміщено на веб-сайті відомства, але за ним пропозицій від українських та зарубіжних компаній не надходило.  «У більшості країн ВАТМ вважаються недружніми до природи - занадто багато риби забирають під час промислу. 90% таких суден у світі експлуатують росіяни на Далекому Сході, на Півночі та в Атлантиці за квотами, що залишилися у спадок від СРСР. Росію як  зону для промислу  ми не розглядали, тому  вибір був обмежений» – повідомив Ярема Ковалів. У найближчих планах керівництва рибного господарства України, організація у березні 2016 р. великого круглого столу з питань рибопромислового флоту України, де серед інших питань буде розглянуто варіанти розвитку океанічного флоту – здачі у фрахт або приватизації.

Нагадаємо, в  2015 р. Україна вперше за 19 років отримала 19,5 млн грн. чистого прибуку від діяльності океанічного флоту. Це стало можливим у зв'язку з повним погашенням боргу, який був сформований державними компаніями в 90-х і 2000-х рр. перед іноземними кредиторами. В рамках підписання додаткових угод 2015 р. було відновлено отримання фрахтових платежів, ставку фрахту було піднято в 1,5 рази – до рівня ринкових, з’явилася можливість розірвати договір за ініціативи судновласника, було поліпшено умови за кредитам. Це стало можливо завдяки відновленню контролю та розблокованню діяльності  риболовецької компанії «Fishing Company S.A.» та державного підприємства «Сервіс», що є власниками суден.  

Читайте також:

  Важливі події рибної галузі за тиждень: завершення нересту, зариблення Дніпра стерляддю, затримання порушників та службове розслідування
Важливі події рибної галузі за тиждень: завершення нересту, зариблення Дніпра стерляддю, затримання порушників та службове розслідування В період з 30 червня по 7 липня 2017 року в рибній галузі відбулись затримання порушників на Одещині, Чернігівщині, Миколаївщині. Розпочато подачу документів до Волинського рибоохоронного патруля. Крім того, підведено підсумки ... >>>

  Перелік користувачів, яким встановлено частку на вилов терміном на 5 років
Перелік користувачів, яким встановлено частку на вилов терміном на 5 років Відповідно до Порядку здійснення спеціального використання водних біоресурсів у внутрішніх рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах), підприємцям установлено частки добування (вилову) водних біоресурсів на 2017-2021 роки. Частки ... >>>

  Держрибагентство оновило інформацію про реєстри
Держрибагентство оновило інформацію про реєстри Державне агентство рибного господарства оновило інформацію у Реєстрі риболовних суден та Судновій книзі України. Так, станом на 01.07.2017 року Реєстр риболовних суден налічує 123 судна. Ознайомитися зі списком можна на веб-сайті ... >>>

  Держрибагентство звернулося до Нацполіції з приводу можливих порушень в Миколаївській області
Держрибагентство звернулося до Нацполіції з приводу можливих порушень в Миколаївській області Держрибагентство України оперативно відреагувало на публічну інформацію про можливий незаконний вилов креветки у Чорному морі, 7.07.2017 р. відомство звернулося із заявою до Головного управління Нацполіції України. У заяві ми просимо ... >>>

  Волинський рибоохоронний патруль шукає 15 патрульних
Волинський рибоохоронний патруль шукає 15 патрульних 27 червня розпочався прийом документів до Волинського рибоохоронного патруля. До управління шукають 15 рибоохоронних патрульних, а також заступника начальника відділу охорони водних біоресурсів «Рибоохоронний патруль». Рибоохоронний ... >>>

  За час нересту 2017 рибоохоронні патрульні виявили порушення на 65 млн грн, - Ярема Ковалів
За час нересту 2017 рибоохоронні патрульні виявили порушення на 65 млн грн, - Ярема Ковалів 30 червня 2017 року в Україні завершилась нерестова заборона на вилов риби (водних біоресурсів). За три місяці, з 1 квітня по 30 червня, рибоохоронні патрулі в різних регіонах України провели 4088 рибоохоронних рейди, було виявлено ... >>>

  Користувачам, що отримали частку добування на 5 років не потрібно подавати документи на наступний промперіод
Користувачам, що отримали частку добування на 5 років не потрібно подавати документи на наступний промперіод Частка добування (вилову) водних біоресурсів для промислових цілей визначається у відсотках для кожного користувача водних біоресурсів у дозволі на спецвикористання у рибогосподарських водних об’єктах (їх частинах) та видається строком на 5 ... >>>

  Користувачі, що вичерпали квоту на вилов водних біоресурсів мають можливість її поповнити, – Держрибагентство
Користувачі, що вичерпали квоту на вилов водних біоресурсів мають можливість її поповнити, – Держрибагентство Користувачі водних біоресурсів, яким встановлено частку на добування водних біоресурсів та які вичерпали квоту на промисел можуть її поповнити за рахунок резерву лімітів спеціального використання водних біоресурсів Держрибагентства (наказ ... >>>


Документы: 1-8, 9-16, 17-24, 25-32, 33-40, 41-48, 49-56, 57-64, 65-72, 73-80, 81-88, 89-96, 97-104, 105-112, 113-120, 121-128, 129-136, 137-144, 145-152, 153-160, 161-168, 169-176, 177-184, 185-192, 193-200, 201-208, 209-216, 217-224, 225-232, 233-240, 241-248, 249-256, 257-264, 265-272, 273-280, 281-288, 289-296, 297-304, 305-312, 313-320, 321-328, 329-336, 337-344, 345-352, 353-360, 361-368, 369-376, 377-384, 385-392, 393-400, 401-408, 409-416, 417-424, 425-432, 433-440, 441-448, 449-456, 457-464, 465-472, 473-480, 481-488, 489-496, 497-504, 505-512, 513-520, 521-528, 529-536, 537-544, 545-552, 553-560, 561-568, 569-576, 577-584, 585-592, 593-600, 601-608, 609-616, 617-624, 625-632, 633-640, 641-648, 649-656, 657-664, 665-672, 673-680, 681-688, 689-696, 697-704, 705-712, 713-720, 721-728, 729-736, 737-744, 745-752, 753-760, 761-768, 769-776, 777-784, 785-792, 793-800, 801-808, 809-816, 817-824, 825-832, 833-840, 841-848, 849-856, 857-864, 865-872, 873-880, 881-888, 889-896, 897-904, 905-912, 913-920, 921-928, 929-936, 937-944, 945-952, 953-960, 961-968, 969-976, 977-984.

ДЕРЖАВНЕ АГЕНТСТВО РИБНОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ

Адреса: 04053, м. Київ, вул. Січових Стрільців, 45-а

тел.:+38 (044) 486-62-43, тел/факс:+38 (044) 272-20-32

E-mail: darg@darg.gov.ua

Весь контент доступний за ліцензією Creative Commons Attribution 4.0 International license, якщо не зазначено інше

ДАРГ У СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖАХ

        f y t t