Українське судно «Іван Голубець» отримало європейського фрахтувальника та «переїжджає» ближче до України


17.03.2016

Українське судно «Іван Голубець» отримало європейського фрахтувальника та «переїжджає» ближче до України

Триває робота із покращення умов роботи океанічного риболовецького флоту України. У березні ДП «Сервіс» (судновласник) підписало договір фрахту щодо судна  ВАТМ «Іван Голубець» із новим фрахтувальником, провідним рибопромисловим оператором  з Прибалтики (Латвія). В рамках нового договору було збільшено розмір фрахтового платежа на 33% і суттєво покращено умови договору порівняно з  тими, що судно мало з 2004 р. Зокрема, витрати із технічної модернізації судна тепер нестиме фрахтувальник, а у разі розірвання договору, наприклад, при приватизації судна,   оновлені технічні потужності залишаються невід’ємною частиною судна у власності України.     Попередній план технічного оновлення «Івана Голубця»  було   узгоджено в рамках переговорів з підписання договору. Крім того, фрахтувальник проявив інтерес і готовість  на загальних засадах  брати участь у відкритому конкурсі на приватизацію  судна, якщо Україна ініціюватиме такий  процес.

Згідно нового договору, серед інших умов захисту інтересів України як судновласника, район промислу було змінено   з Нової Зеландії на ближчий до Європи  – Марокко, Мавританію або Гренландію, а також прописана  неможливість здачі судна у субфрахт. Транспортування, вартість якого до нового регіону промислу може сягнути 1 млн. дол. США, також буде здійснено за рахунок фрахтувальника.

«Історія стосунків України із попереднім фрахтувальником, офшорною компанією «Бьютфул Скінері» – непроста. Судові процеси, стягнення українських суден за борги, наприклад щодо ВАТМ «Олександр Буряченко»  питання розглядатиметься у арбітражі. В 2015 р. нам вдалося досягнути  з цим контрагентом конструктиву, поліпшити ставки і умови фрахту. Проте підписання договору з  оператором з Євросоюзу – вигідний  і позитивний для України результат. Більш того,  держава  вже має з ним 5-річний досвід співпраці - за договором фрахту    ВАТМ «Капітан Русак» веде промисел у Мавританії. За ці роки фрахтувальники зарекомендували себе виключно з  позитивної сторони».  – повідомив Голова Держрибагентства Ярема Ковалів. 

Розірвання договору із «Бьютифул Скінері»  і пошук нового партнера стали можливими із низки причин. По-перше, Нова Зеландія зменшила видачу квот, судно не отримало їх на 2016 рік  і з 30.04.2016  мало припинити промисел.  По-друге,   пошук нового фрахтувальника ми Україна розпочала ще минулого року. «Фрахтувальник повідомив нас, що не отримав квот і не планує продовжувати договір фрахту. Ми мусили оперативно шукати альтернативу,  інакше на судно б чекав «простій»у порті Нової Зеландії вартістю до 240 тис дол. США на місяць» – зазначив Ковалів.

ДП «Сервіс» та Держрибагентство    звернулися  до 12 провідних  брокерських компаній із фрахту суден. Через обмеженість імовірних  зон промислу для суден типу ВАТМ інтерес та пропозиції  було отримано лише від 2-х.   Оголошення про пошук нового брокера також було розміщено на веб-сайті відомства, але за ним пропозицій від українських та зарубіжних компаній не надходило.  «У більшості країн ВАТМ вважаються недружніми до природи - занадто багато риби забирають під час промислу. 90% таких суден у світі експлуатують росіяни на Далекому Сході, на Півночі та в Атлантиці за квотами, що залишилися у спадок від СРСР. Росію як  зону для промислу  ми не розглядали, тому  вибір був обмежений» – повідомив Ярема Ковалів. У найближчих планах керівництва рибного господарства України, організація у березні 2016 р. великого круглого столу з питань рибопромислового флоту України, де серед інших питань буде розглянуто варіанти розвитку океанічного флоту – здачі у фрахт або приватизації.

Нагадаємо, в  2015 р. Україна вперше за 19 років отримала 19,5 млн грн. чистого прибуку від діяльності океанічного флоту. Це стало можливим у зв'язку з повним погашенням боргу, який був сформований державними компаніями в 90-х і 2000-х рр. перед іноземними кредиторами. В рамках підписання додаткових угод 2015 р. було відновлено отримання фрахтових платежів, ставку фрахту було піднято в 1,5 рази – до рівня ринкових, з’явилася можливість розірвати договір за ініціативи судновласника, було поліпшено умови за кредитам. Це стало можливо завдяки відновленню контролю та розблокованню діяльності  риболовецької компанії «Fishing Company S.A.» та державного підприємства «Сервіс», що є власниками суден.  

Читайте також:

  Донецький рибоохоронний патруль виявив грубе порушення на 42 тис грн біля лінії зіткнення
Донецький рибоохоронний патруль виявив грубе порушення на 42 тис грн біля лінії зіткнення 06 грудня 2017 року о 20:00 Донецький рибоохоронний патруль виявив грубого порушника правил рибальства, який завдав збитків на 42 тис грн (41 361 грн). Інцидент стався на водоймі, що розташована у «сірій зоні» на лінії зіткнення в ... >>>

  Експерти ГКРС ФАО поділяться досвідом роботи на морях з Азовським та Чорноморським рибоохоронним патрулем
Експерти ГКРС ФАО поділяться досвідом роботи на морях з Азовським та Чорноморським рибоохоронним патрулем З 12 по 14 грудня 2017 року представники Генеральної комісії з питань рибальства у Середземному морі (ГКРС ФАО) та Європейського агентства з контролю за рибальством (EFCA) проведуть навчання українських рибоохоронних патрульних відповідно до ... >>>

  З 10 грудня на Буковині заборонено ловити раків – Чернівецький рибоохоронний патруль
З 10 грудня на Буковині заборонено ловити раків – Чернівецький рибоохоронний патруль З 10 грудня 2017 року по 30 червня 2018 року встановлено заборону на лов раків у водних об’єктах в зоні контролю Чернівецького рибоохоронного патруля. З наказом Управління Державного агентства рибного господарства у Чернівецькій області № 114 ... >>>

  До Полтавського рибоохоронного патруля шукають ще одного патрульного
До Полтавського рибоохоронного патруля шукають ще одного патрульного 5 грудня розпочався прийом документів до рибоохоронного патруля Полтавської області. До управління шукають ще 1 рибоохоронного патрульного, а також адміністративний персонал - завідувача сектору документаційного забезпечення. Рибоохоронний ... >>>

  В 12 областях України створено онлайн карти зимувальних ям, – Держрибагентство
В 12 областях України створено онлайн карти зимувальних ям, – Держрибагентство Рибоохоронними патрулями в 12 регіонах України створено інтерактивні онлайн карти з переліком зимувальних ям та їх географічними координатами. Йдеться про ... >>>

  Всеукраїнський тиждень права в Держрибагентстві
Всеукраїнський тиждень права в Держрибагентстві Управління правового забезпечення Держрибагентства до Всеукраїнського тижня права інформує про права, свободи та обов’язки громадян. Відповідно до Указу Президента України від 8 грудня 2008 року № 1149/2008 «Про Всеукраїнський тиждень ... >>>

  Головні події рибної галузі за тиждень: заборона на лов раків на Миколаївщині та Херсонщині, румунсько-українська зустріч, конкурс на керівні посади у 5 регіонах та затримання порушників
Головні події рибної галузі за тиждень: заборона на лов раків на Миколаївщині та Херсонщині, румунсько-українська зустріч, конкурс на керівні посади у 5 регіонах та затримання порушників З 27 листопада по 3 грудня 2017 року у рибній галузі відбулись затримання порушників на Одещині, Вінниччині, Черкащині, Полтавщині та Запоріжчині. Азовський рибоохоронний патруль виявив 6 порушень за цей період. З 28 по 29 листопада в Одесі ... >>>

  Азовський рибоохоронний патруль виявив порушення на 153 тис грн
Азовський рибоохоронний патруль виявив порушення на 153 тис грн Азовський рибоохоронний патруль продовжує активно слідкувати за дотриманням правил рибальства на водоймах та ринках області. Так, з 1 по 3 грудня, під час рибоохоронних рейдів, Азовський рибоохоронний патруль зафіксував 6 порушень ... >>>


Документы: 1-8, 9-16, 17-24, 25-32, 33-40, 41-48, 49-56, 57-64, 65-72, 73-80, 81-88, 89-96, 97-104, 105-112, 113-120, 121-128, 129-136, 137-144, 145-152, 153-160, 161-168, 169-176, 177-184, 185-192, 193-200, 201-208, 209-216, 217-224, 225-232, 233-240, 241-248, 249-256, 257-264, 265-272, 273-280, 281-288, 289-296, 297-304, 305-312, 313-320, 321-328, 329-336, 337-344, 345-352, 353-360, 361-368, 369-376, 377-384, 385-392, 393-400, 401-408, 409-416, 417-424, 425-432, 433-440, 441-448, 449-456, 457-464, 465-472, 473-480, 481-488, 489-496, 497-504, 505-512, 513-520, 521-528, 529-536, 537-544, 545-552, 553-560, 561-568, 569-576, 577-584, 585-592, 593-600, 601-608, 609-616, 617-624, 625-632, 633-640, 641-648, 649-656, 657-664, 665-672, 673-680, 681-688, 689-696, 697-704, 705-712, 713-720, 721-728, 729-736, 737-744, 745-752, 753-760, 761-768, 769-776, 777-784, 785-792, 793-800, 801-808, 809-816, 817-824, 825-832, 833-840, 841-848, 849-856, 857-864, 865-872, 873-880, 881-888, 889-896, 897-904, 905-912, 913-920, 921-928, 929-936, 937-944, 945-952, 953-960, 961-968, 969-976.

ДЕРЖАВНЕ АГЕНТСТВО РИБНОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ

Адреса: 04053, м. Київ, вул. Січових Стрільців, 45-а

тел/факс:+38 (044) 272-20-32

E-mail: darg@darg.gov.ua

Весь контент доступний за ліцензією Creative Commons Attribution 4.0 International license, якщо не зазначено інше

ДАРГ У СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖАХ

        f y t t