Українське судно «Іван Голубець» отримало європейського фрахтувальника та «переїжджає» ближче до України


17.03.2016

Українське судно «Іван Голубець» отримало європейського фрахтувальника та «переїжджає» ближче до України

Триває робота із покращення умов роботи океанічного риболовецького флоту України. У березні ДП «Сервіс» (судновласник) підписало договір фрахту щодо судна  ВАТМ «Іван Голубець» із новим фрахтувальником, провідним рибопромисловим оператором  з Прибалтики (Латвія). В рамках нового договору було збільшено розмір фрахтового платежа на 33% і суттєво покращено умови договору порівняно з  тими, що судно мало з 2004 р. Зокрема, витрати із технічної модернізації судна тепер нестиме фрахтувальник, а у разі розірвання договору, наприклад, при приватизації судна,   оновлені технічні потужності залишаються невід’ємною частиною судна у власності України.     Попередній план технічного оновлення «Івана Голубця»  було   узгоджено в рамках переговорів з підписання договору. Крім того, фрахтувальник проявив інтерес і готовість  на загальних засадах  брати участь у відкритому конкурсі на приватизацію  судна, якщо Україна ініціюватиме такий  процес.

Згідно нового договору, серед інших умов захисту інтересів України як судновласника, район промислу було змінено   з Нової Зеландії на ближчий до Європи  – Марокко, Мавританію або Гренландію, а також прописана  неможливість здачі судна у субфрахт. Транспортування, вартість якого до нового регіону промислу може сягнути 1 млн. дол. США, також буде здійснено за рахунок фрахтувальника.

«Історія стосунків України із попереднім фрахтувальником, офшорною компанією «Бьютфул Скінері» – непроста. Судові процеси, стягнення українських суден за борги, наприклад щодо ВАТМ «Олександр Буряченко»  питання розглядатиметься у арбітражі. В 2015 р. нам вдалося досягнути  з цим контрагентом конструктиву, поліпшити ставки і умови фрахту. Проте підписання договору з  оператором з Євросоюзу – вигідний  і позитивний для України результат. Більш того,  держава  вже має з ним 5-річний досвід співпраці - за договором фрахту    ВАТМ «Капітан Русак» веде промисел у Мавританії. За ці роки фрахтувальники зарекомендували себе виключно з  позитивної сторони».  – повідомив Голова Держрибагентства Ярема Ковалів. 

Розірвання договору із «Бьютифул Скінері»  і пошук нового партнера стали можливими із низки причин. По-перше, Нова Зеландія зменшила видачу квот, судно не отримало їх на 2016 рік  і з 30.04.2016  мало припинити промисел.  По-друге,   пошук нового фрахтувальника ми Україна розпочала ще минулого року. «Фрахтувальник повідомив нас, що не отримав квот і не планує продовжувати договір фрахту. Ми мусили оперативно шукати альтернативу,  інакше на судно б чекав «простій»у порті Нової Зеландії вартістю до 240 тис дол. США на місяць» – зазначив Ковалів.

ДП «Сервіс» та Держрибагентство    звернулися  до 12 провідних  брокерських компаній із фрахту суден. Через обмеженість імовірних  зон промислу для суден типу ВАТМ інтерес та пропозиції  було отримано лише від 2-х.   Оголошення про пошук нового брокера також було розміщено на веб-сайті відомства, але за ним пропозицій від українських та зарубіжних компаній не надходило.  «У більшості країн ВАТМ вважаються недружніми до природи - занадто багато риби забирають під час промислу. 90% таких суден у світі експлуатують росіяни на Далекому Сході, на Півночі та в Атлантиці за квотами, що залишилися у спадок від СРСР. Росію як  зону для промислу  ми не розглядали, тому  вибір був обмежений» – повідомив Ярема Ковалів. У найближчих планах керівництва рибного господарства України, організація у березні 2016 р. великого круглого столу з питань рибопромислового флоту України, де серед інших питань буде розглянуто варіанти розвитку океанічного флоту – здачі у фрахт або приватизації.

Нагадаємо, в  2015 р. Україна вперше за 19 років отримала 19,5 млн грн. чистого прибуку від діяльності океанічного флоту. Це стало можливим у зв'язку з повним погашенням боргу, який був сформований державними компаніями в 90-х і 2000-х рр. перед іноземними кредиторами. В рамках підписання додаткових угод 2015 р. було відновлено отримання фрахтових платежів, ставку фрахту було піднято в 1,5 рази – до рівня ринкових, з’явилася можливість розірвати договір за ініціативи судновласника, було поліпшено умови за кредитам. Це стало можливо завдяки відновленню контролю та розблокованню діяльності  риболовецької компанії «Fishing Company S.A.» та державного підприємства «Сервіс», що є власниками суден.  

Читайте також:

  В Києві пройшов підсумковий семінар проекту «BlackSeaFish»
В Києві пройшов підсумковий семінар проекту «BlackSeaFish»21-22 січня 2014 року в м. Києві за організаційної підтримки Держрибагентства України було проведено підсумковий семінар в рамках четвертого етапу проекту «BlackSeaFish» Предметом обговорення під час семінару став проектний документ майбутнього ... >>>

  Щодо участі у 18-й Китайській інвестиційно-торгівельній ярмарці «CIFIT»
Щодо участі у 18-й Китайській інвестиційно-торгівельній ярмарці «CIFIT»З 8 по 11 вересня 2014 року у м. Сямень (Китайська Народна Республіка) проходитиме 18-й Китайський інвестиційно-торгівельний ярмарок «CIFIT».   У разі зацікавленості підприємств, установ та організацій в участі у вказаному заході просимо у ... >>>

  Щодо українсько-бразильського співробітництва
Щодо українсько-бразильського співробітництва8 листопада 2013 року в м. Бразиліа (Федеративна Республіка Бразилія) відбулося шосте засідання Міжурядової українсько-бразильської комісії з торговельно-економічного співробітництва (далі – Комісія).   У ході згаданого засідання Комісії було ... >>>

  Щодо меж виключних економічних зон окремих держав
Щодо меж виключних економічних зон окремих державДо уваги підприємців, які здійснюють чи планують здійснювати промислову діяльність у регіоні Індійського океану. Посольство Республіки Кенія в Російській Федерації (за сумісництвом і в Україні) повідомило про межі територіального моря і виключної ... >>>

  21-22 січня 2014 року в м. Києві в рамках четвертого етапу проекту «BlackSeaFish» відбудеться Конференція заінтересованих представників країн Причорномор’я
21-22 січня 2014 року в м. Києві в рамках четвертого етапу проекту «BlackSeaFish» відбудеться Конференція заінтересованих представників країн Причорномор’я Проект «BlackSeaFish» - «Ідентифікація та формулювання субрегіонального проекту посилення наукового, технічного та відомчого співробітництва для підтримки відповідального рибальства в Чорному морі» був ініційований ФАО, складається з чотирьох ... >>>

  Боротьба з ННН рибальством в Україні: результати роботи робочої групи
Боротьба з ННН рибальством в Україні: результати роботи робочої групи19 листопада 2013 року в приміщенні Держрибагентства України було проведено розширену робочу нараду з питання «Впровадження Національного плану дій України щодо попередження, стримування та ліквідації незаконного, непідзвітного та нерегульованого ... >>>

  Представники Держрибагентства Україні у складі української делегації взяли участь у засіданні 28-ї сесії Асамблеї Міжнародної морської організації (ІМО)
Представники Держрибагентства Україні у складі української делегації взяли участь у засіданні 28-ї сесії Асамблеї  Міжнародної морської організації (ІМО)З 26 по 29 листопада поточного року представники Держрибагентства України: Шелковніков В.Ю. – начальник Управління державного нагляду за безпекою мореплавства флоту рибного господарства та Тосхопаран Л.Е. – начальник відділу флоту, безпеки ... >>>

  Новини КДМТУ
Новини КДМТУКерченський державний морський технологічний університет має непересічне значення для розвитку рибного господарства в цілому, для України і для Кримського регіону зокрема. 

Як результат плідної співпраці КДМТУ та Верховної Ради АР Крим ... >>>


Документы: 1-8, 9-16, 17-24, 25-32, 33-40, 41-48, 49-56, 57-64, 65-72, 73-80, 81-88, 89-96, 97-104, 105-112, 113-120, 121-128, 129-136, 137-144, 145-152, 153-160, 161-168, 169-176, 177-184, 185-192, 193-200, 201-208, 209-216, 217-224, 225-232, 233-240, 241-248, 249-256, 257-264, 265-272, 273-280, 281-288, 289-296, 297-304, 305-312, 313-320, 321-328, 329-336, 337-344, 345-352, 353-360, 361-368, 369-376, 377-384, 385-392, 393-400, 401-408, 409-416, 417-424, 425-432, 433-440, 441-448, 449-456, 457-464, 465-472, 473-480, 481-488, 489-496, 497-504, 505-512, 513-520, 521-528, 529-536, 537-544, 545-552, 553-560, 561-568, 569-576, 577-584, 585-592, 593-600, 601-608, 609-616, 617-624, 625-632, 633-640, 641-648, 649-656, 657-664, 665-672, 673-680, 681-688, 689-696, 697-704, 705-712, 713-720, 721-728, 729-736, 737-744, 745-752, 753-760, 761-768, 769-776, 777-784, 785-792, 793-800, 801-808, 809-816, 817-824, 825-832, 833-840, 841-848, 849-856, 857-864, 865-872, 873-880, 881-888, 889-896, 897-904, 905-912, 913-920, 921-928, 929-936, 937-944, 945-952, 953-960, 961-968, 969-976.

ДЕРЖАВНЕ АГЕНТСТВО РИБНОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ

Адреса: 04053, м. Київ, вул. Січових Стрільців, 45-а

тел/факс:+38 (044) 272-20-32

E-mail: darg@darg.gov.ua

Весь контент доступний за ліцензією Creative Commons Attribution 4.0 International license, якщо не зазначено інше

ДАРГ У СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖАХ

        f y t t