Українське судно Іван Голубець отримало європейського фрахтувальника та переїжджає ближче до України


17.03.2016

Українське судно «Іван Голубець» отримало європейського фрахтувальника та «переїжджає» ближче до України

Триває робота із покращення умов роботи океанічного риболовецького флоту України. У березні ДП «Сервіс» (судновласник) підписало договір фрахту щодо судна  ВАТМ «Іван Голубець» із новим фрахтувальником, провідним рибопромисловим оператором  з Прибалтики (Латвія). В рамках нового договору було збільшено розмір фрахтового платежа на 33% і суттєво покращено умови договору порівняно з  тими, що судно мало з 2004 р. Зокрема, витрати із технічної модернізації судна тепер нестиме фрахтувальник, а у разі розірвання договору, наприклад, при приватизації судна,   оновлені технічні потужності залишаються невід’ємною частиною судна у власності України.     Попередній план технічного оновлення «Івана Голубця»  було   узгоджено в рамках переговорів з підписання договору. Крім того, фрахтувальник проявив інтерес і готовість  на загальних засадах  брати участь у відкритому конкурсі на приватизацію  судна, якщо Україна ініціюватиме такий  процес.

Згідно нового договору, серед інших умов захисту інтересів України як судновласника, район промислу було змінено   з Нової Зеландії на ближчий до Європи  – Марокко, Мавританію або Гренландію, а також прописана  неможливість здачі судна у субфрахт. Транспортування, вартість якого до нового регіону промислу може сягнути 1 млн. дол. США, також буде здійснено за рахунок фрахтувальника.

«Історія стосунків України із попереднім фрахтувальником, офшорною компанією «Бьютфул Скінері» – непроста. Судові процеси, стягнення українських суден за борги, наприклад щодо ВАТМ «Олександр Буряченко»  питання розглядатиметься у арбітражі. В 2015 р. нам вдалося досягнути  з цим контрагентом конструктиву, поліпшити ставки і умови фрахту. Проте підписання договору з  оператором з Євросоюзу – вигідний  і позитивний для України результат. Більш того,  держава  вже має з ним 5-річний досвід співпраці - за договором фрахту    ВАТМ «Капітан Русак» веде промисел у Мавританії. За ці роки фрахтувальники зарекомендували себе виключно з  позитивної сторони».  – повідомив Голова Держрибагентства Ярема Ковалів. 

Розірвання договору із «Бьютифул Скінері»  і пошук нового партнера стали можливими із низки причин. По-перше, Нова Зеландія зменшила видачу квот, судно не отримало їх на 2016 рік  і з 30.04.2016  мало припинити промисел.  По-друге,   пошук нового фрахтувальника ми Україна розпочала ще минулого року. «Фрахтувальник повідомив нас, що не отримав квот і не планує продовжувати договір фрахту. Ми мусили оперативно шукати альтернативу,  інакше на судно б чекав «простій»у порті Нової Зеландії вартістю до 240 тис дол. США на місяць» – зазначив Ковалів.

ДП «Сервіс» та Держрибагентство    звернулися  до 12 провідних  брокерських компаній із фрахту суден. Через обмеженість імовірних  зон промислу для суден типу ВАТМ інтерес та пропозиції  було отримано лише від 2-х.   Оголошення про пошук нового брокера також було розміщено на веб-сайті відомства, але за ним пропозицій від українських та зарубіжних компаній не надходило.  «У більшості країн ВАТМ вважаються недружніми до природи - занадто багато риби забирають під час промислу. 90% таких суден у світі експлуатують росіяни на Далекому Сході, на Півночі та в Атлантиці за квотами, що залишилися у спадок від СРСР. Росію як  зону для промислу  ми не розглядали, тому  вибір був обмежений» – повідомив Ярема Ковалів. У найближчих планах керівництва рибного господарства України, організація у березні 2016 р. великого круглого столу з питань рибопромислового флоту України, де серед інших питань буде розглянуто варіанти розвитку океанічного флоту – здачі у фрахт або приватизації.

Нагадаємо, в  2015 р. Україна вперше за 19 років отримала 19,5 млн грн. чистого прибуку від діяльності океанічного флоту. Це стало можливим у зв'язку з повним погашенням боргу, який був сформований державними компаніями в 90-х і 2000-х рр. перед іноземними кредиторами. В рамках підписання додаткових угод 2015 р. було відновлено отримання фрахтових платежів, ставку фрахту було піднято в 1,5 рази – до рівня ринкових, з’явилася можливість розірвати договір за ініціативи судновласника, було поліпшено умови за кредитам. Це стало можливо завдяки відновленню контролю та розблокованню діяльності  риболовецької компанії «Fishing Company S.A.» та державного підприємства «Сервіс», що є власниками суден.  

Читайте також:

  Україна та Російська Федерація досягнули домовленостей щодо умов рибальства в Азовському морі
Україна та Російська Федерація досягнули домовленостей щодо умов рибальства в Азовському морі 17-20 жовтня 2016 року в м. Київ відбулася XXVIII сесія Українсько-Російської Комісії з питань рибальства в Азовському морі. Українську делегацію очолив начальник Управління організації рибальства, аквакультури та наукового ... >>>

  Президент підписав закон про ратифікацію угоди між Україною та ЄІБ, що передбачає фінансування рибництва
Президент підписав закон про ратифікацію угоди між Україною та ЄІБ, що передбачає фінансування рибництва 13 жовтня 2016 р. Президент підписав Закон (№1530-VIII) «Про ратифікацію Фінансової угоди між Україною та Європейським інвестиційним банком», яка спрямована на підтримку аграрного сектора, зокрема, окремим напрямом в ній виділено фінансування ... >>>

  У ВР зареєстровано проект закону про підвищення кримінальної відповідальності за порушення правил рибальства
У ВР зареєстровано проект закону про підвищення кримінальної відповідальності за порушення правил рибальства 11 жовтня 2016 р. у Верховній Раді було зареєстровано проект закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення відповідальності за порушення правил рибальства та ведення робіт на землях водного фонду». Зміни до ... >>>

  Терміново потрібна допомога людині, що вже близько 6 років працює в сфері рибного господарства
Терміново потрібна допомога людині, що вже близько 6 років працює в сфері рибного господарства Друзі, колеги, партнери, підприємці галузі та рибалки України! Рибне господарство дуже велике - 30 000 осіб. І зараз прийшов той момент, коли потрібна допомога кожного. Співробітниця нашого агентства, надзвичайно хороша та ... >>>

  Рибопромисловий флот можна оновити завдяки українським суднобудівникам та лізингу
Рибопромисловий флот можна оновити завдяки українським суднобудівникам та лізингу Рибопромисловий флот України включає з 5035 суден, 70 % з яких – зношені, їх вік становить більше 30 років. Оновлення флоту необхідне для забезпечення безпеки мореплавства, стане поштовхом для розвитку промислового рибальства, а також ... >>>

  Держрибагентство посилить контроль за безпекою та технічним станом риболовецького флоту
Держрибагентство посилить контроль за безпекою та технічним станом риболовецького флоту «Держрибагентство розпочинає зміну підходів та посилює контроль в напрямі технічного огляду суден риболовецького флоту. Це потрібно для вдосконалення нормативного регулювання вимог по безпеці судноплавства – починаючи від загального стану ... >>>

  Держрибагентство хоче подовжити строки розподілу часток на вилов
Держрибагентство хоче подовжити строки розподілу часток на вилов Восени 2016 року Держрибагентство вперше встановлює частки на вилов риби не на 1, а на 5 років – з 2017 по 2021 р., використовуючи для цього нові принципи та підходи, сформульовані та визначені в постанові КМУ №992 «Про затвердження Порядку ... >>>

  Експерти, науковці та громадськість зібралися, щоб вирішити проблему водяного горіха на Київському водосховищі
Експерти, науковці та громадськість зібралися, щоб вирішити проблему водяного горіха на Київському водосховищі За словами експертів, 14 км квадратних Київського водосховища заросло чилімом. За останні кілька років неконтрольовані розростання чиліму зменшили рибопродуктивність водосховища на 35-40%. Існуючі зарості чиліму призводять до зменшення ... >>>


Документы: 1-8, 9-16, 17-24, 25-32, 33-40, 41-48, 49-56, 57-64, 65-72, 73-80, 81-88, 89-96, 97-104, 105-112, 113-120, 121-128, 129-136, 137-144, 145-152, 153-160, 161-168, 169-176, 177-184, 185-192, 193-200, 201-208, 209-216, 217-224, 225-232, 233-240, 241-248, 249-256, 257-264, 265-272, 273-280, 281-288, 289-296, 297-304, 305-312, 313-320, 321-328, 329-336, 337-344, 345-352, 353-360, 361-368, 369-376, 377-384, 385-392, 393-400, 401-408, 409-416, 417-424, 425-432, 433-440, 441-448, 449-456, 457-464, 465-472, 473-480, 481-488, 489-496, 497-504, 505-512, 513-520, 521-528, 529-536, 537-544, 545-552, 553-560.

ДЕРЖАВНЕ АГЕНТСТВО РИБНОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ

Адреса: 04053, м.Київ, вул.Січових Стрільців, 45-а

тел.: (044) 486 62 43, тел/факс: (044) 272 20 32

E-mail: darg@darg.gov.ua

ДАРГ У СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖАХ

        f y t