Рибопромисловий флот України вимагає оновлення, - Держрибагентство


10.12.2015

Рибопромисловий флот України вимагає оновлення,  - Держрибагентство

Рибопромисловий флот – головний інструмент у постачанні сировини та напівфабрикатів з риби та морепродуктів на ринок  України. Питанням сучасного стану видобувного флоту України, його відповідності сучасним вимогам в частині екологічної безпеки, умов праці, можливості виробляти у достатній кількості якісну продукцію було присвячено засідання круглого столу «Перспективи розвитку рибопромислового флоту України», який відбувся 4 грудня в Держрибагентстві України. 

У заході взяли участь Голова Держрибагентства України Ярема Ковалів, перший заступник Голови Держрибагентства Павло Гвозденко, голова Громадської ради при Держрибагентстві Віктор Скарлат, перший заступник голови Громадської ради при Держрибагентстві Олександр Чистяков, начальник Управління аквакультури, використання та відтворення водних біоресурсів та міжнародного співробітництва Держрибагентства Андрій Чуклін, начальник Управління державного нагляду за безпекою мореплавства флоту рибного господарства Валерій Шелковніков, інші представники Держрибагентства, Громадської ради при Держрибагентстві та представники риболовецьких компаній. 

«Рибальський флот України застарів, більшість суден вже не відповідають вимогам міжнародних конвенцій» - зазначив Андрій Чуклін.  З ним одностайно погодилися учасники круглого столу, оскільки енерговитратність українського флоту сьогодні лишилася на рівні нормативів середини минулого століття. Це призводить до неконкурентного підвищення вартості продукції, що виробляється. 

Валерій Шелковніков розказав, що в Чорному морі працює 11 морських малотоннажних суден (від 24 і вище метрів), строк експлуатації яких вже фактично вийшов, 80 маломірних суден прибережного плавання (від 6 до 24 метрів), половина з них із перевищенням строку експлуатації. В Азовському морі ситуація подібна: там працює 58 морських малотоннажних суден, у яких строк експлуатації перевищений у 2 і більше разів та 300 маломірних суден прибережного плавання, з яких половина також із значним перевищенням строків експлуатації. За його словами, умови первинної переробки сировини на суднах не відповідають вимогам, які висувають органи контролю за безпекою продуктів харчування країн - потенційних імпортерів української продукції.  Подібним є  стан плавзасобів і у внутрішніх водоймах України. Оновлення вимагає також спеціалізований державний флот – інспекторські судна, науково-дослідні судна та учбові судна тощо. 

Учасники круглого столу обговорювали практику країн ЄС з цього питання, де протягом 2000-2006 рр. діяв так званий фінансовий інструмент для рибного господарства, за допомогою якого країни оновили склад флоту, зменшивши його чисельність, що підвищило конкурентоспроможність продукції європейського рибальства. Ухвалений в 2002 році Закон України «Про Національну програму будівництва суден рибопромислового флоту України на 2002-2010 роки», яким передбачалось повне оновлення риболовного флоту в Україні, так і не запрацював. В Україні досі відсутня прийнята в багатьох країнах практика надання фінансової підтримки з боку держави у вигляді спеціальних програм з відтермінування платежів, використання лізингових схем тощо. Крім того, Програму створення державної лізингової компанії так і не було реалізовано. Ці та багато інших проблемних питань відносно рибопромислового флоту було обговорено учасниками заходу. 

У зв’язку з цим учасниками круглого столу було прийнято рішення сконцентруватись на питанні розвитку рибопромислового флоту Азово-Чорноморського басейну та флоту внутрішніх водойм, оскільки відновлення рибальства в океані є проблематичним. Було досягнуто домовленості про створення на початку 2016 року робочої групи, до якої увійдуть представники Держрибагентства та профільних установ, Громадської ради та представники Асоціації суднобудівників «Укрсудпром». Головним завданням Робочої групи буде створення програми модернізації флоту, вирішення питання типів, кількості та вартості рибальських суден, оцінка можливостей реалізації програми суднобудування на українських потужностях, створення Державного лізингового фонду для будівництва суден з метою забезпечення розвитку рибальського флоту в Україні. 

Андрій Чуклін пояснив, що покращення стану флоту дасть змогу поліпшити ефективність використання наявних водних біоресурсів, збільшити обсяги постачання риби та морепродуктів українськими суднами в Україну, зменшити рівень залежності від імпорту. «Держрибагентство України максимально сприятиме діяльності робочої групи для того щоб, у стислі строки надати на розгляд Уряду пропозиції щодо оновлення флоту» - додав Ярема Ковалів.

ЗАВАНТАЖИТИ ДОКУМЕНТИ

Читайте також:

  Чернівецький рибоохоронний патруль виявив браконьєрів, що виловлювали червонокнижну рибу
Чернівецький рибоохоронний патруль виявив браконьєрів, що виловлювали червонокнижну рибу 13 грудня 2017 року, під час рибоохоронного рейду, Чернівецьким рибоохоронним патрулем було затримано порушників, які виловили 9 екз. червонокнижного вирезуба причорноморського. Збитки становлять 101 тис грн. (101 271грн). Крім того, ... >>>

  За 11 місяців органи рибоохорони зафіксували порушень на 89,1 млн грн, – Держрибагентство
За 11 місяців органи рибоохорони зафіксували порушень на 89,1 млн грн, – Держрибагентство Держрибагентство підвело підсумки рибоохоронної діяльності за 11 місяців 2017 року. Станом на початок грудня рибоохоронними патрулями та органами рибоохорони було проведено 18544 рибоохоронних рейдів, виявлено 31617 порушень, 33% порушень ... >>>

  З 15 грудня на Житомирщині заборонено ловити раків, - Житомирський рибоохоронний патруль
З 15 грудня на Житомирщині заборонено ловити раків, - Житомирський рибоохоронний патруль З 15 грудня 2017 року по 30 червня 2018 року встановлено заборону на лов раків у водних об’єктах в зоні контролю Житомирського рибоохоронного патруля. З наказом Житомирського рибоохоронного патруля № 76-у від 11.12.2017 можна ознайомитись за ... >>>

  До Миколаївського рибоохоронного патруля шукають ще двох патрульних
До Миколаївського рибоохоронного патруля шукають ще двох патрульних 8 грудня розпочався прийом документів до рибоохоронного патруля Миколаївської області. До управління шукають ще 2 рибоохоронних патрульних, а також адміністративний персонал - головного спеціаліста сектору роботи з ... >>>

  Рибоохоронний патруль Київщини отримав відеореєстратори, біноклі та ліхтарі для роботи, - Держрибагентство
Рибоохоронний патруль Київщини отримав відеореєстратори, біноклі та ліхтарі для роботи, - Держрибагентство На початку грудня 2017 року рибоохоронний патруль Київщини отримав нову техніку для фіксації рибоохоронної діяльності та спостереження за дотриманням правил рибальства на водоймах. Йдеться про 24 нові відеореєстратори, 20 біноклів та 16 ... >>>

  Львівський рибоохоронний патруль шукає 15 патрульних
Львівський рибоохоронний патруль шукає 15 патрульних Держрибагентство розпочинає процес реформування органу рибоохорони на Львівщині. Так, 7 грудня стартував прийом документів до рибоохоронного патруля Львівської області. До управління шукають 15 рибоохоронних патрульних, а також ... >>>

  Важливі події рибної галузі за тиждень: створення онлайн карт зимувальних ям у 13 регіонах, заборона на вилов раків на Буковині та затримання порушників
Важливі події рибної галузі за тиждень: створення онлайн карт зимувальних ям у 13 регіонах, заборона на вилов раків на Буковині та затримання порушників З 4 по 10 грудня 2017 року в рибній галузі відбулись затримання порушників в Хмельницькій, Полтавській, Житомирській, Донецькій, Харківській та Запорізькій областях. За цей час Азовський рибоохоронний патруль виявив 4 порушення правил ... >>>

  Порушник порибалив зі збитками на 78 тис грн, - Харківський рибоохоронний патруль
Порушник порибалив зі збитками на 78 тис грн, - Харківський рибоохоронний патруль 08 грудня 2017 року Харківський рибоохоронний патруль виявив грубого порушника природоохоронного законодавства, який завдав збитків на 78 тис грн (77 928 грн). Так, при здійсненні рибоохоронного рейду, було затримано чоловіка, який ловив ... >>>


Документы: 1-8, 9-16, 17-24, 25-32, 33-40, 41-48, 49-56, 57-64, 65-72, 73-80, 81-88, 89-96, 97-104, 105-112, 113-120, 121-128, 129-136, 137-144, 145-152, 153-160, 161-168, 169-176, 177-184, 185-192, 193-200, 201-208, 209-216, 217-224, 225-232, 233-240, 241-248, 249-256, 257-264, 265-272, 273-280, 281-288, 289-296, 297-304, 305-312, 313-320, 321-328, 329-336, 337-344, 345-352, 353-360, 361-368, 369-376, 377-384, 385-392, 393-400, 401-408, 409-416, 417-424, 425-432, 433-440, 441-448, 449-456, 457-464, 465-472, 473-480, 481-488, 489-496, 497-504, 505-512, 513-520, 521-528, 529-536, 537-544, 545-552, 553-560, 561-568, 569-576, 577-584, 585-592, 593-600, 601-608, 609-616, 617-624, 625-632, 633-640, 641-648, 649-656, 657-664, 665-672, 673-680, 681-688, 689-696, 697-704, 705-712, 713-720, 721-728, 729-736, 737-744, 745-752, 753-760, 761-768, 769-776, 777-784, 785-792, 793-800, 801-808, 809-816, 817-824, 825-832, 833-840, 841-848, 849-856, 857-864, 865-872, 873-880, 881-888, 889-896, 897-904, 905-912, 913-920, 921-928, 929-936, 937-944, 945-952, 953-960, 961-968, 969-976, 977-984.

ДЕРЖАВНЕ АГЕНТСТВО РИБНОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ

Адреса: 04053, м. Київ, вул. Січових Стрільців, 45-а

тел.:+38 (044) 486-62-43, тел/факс:+38 (044) 272-20-32

E-mail: darg@darg.gov.ua

Весь контент доступний за ліцензією Creative Commons Attribution 4.0 International license, якщо не зазначено інше

ДАРГ У СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖАХ

        f y t t