Про результаты XXXIII сесії ККАМЛР


05.12.2014

Про результаты XXXIII сесії ККАМЛР

Протягом жовтня 2014 року відбувались ХХХІІІ сесія Комісії зі збереження морських живих ресурсів Антарктики (ККАМЛР) та засідання Робочої групи з оцінки стану запасів риб (перша половина жовтня) та Постійних комітетів Комісії (паралельно з роботою Комісії).

Відповідно до Технічного завдання, погодженого Міністерством закордонних справ України та затвердженого Державним агентством рибного господарства України, делегація Держрибагентства України взяла участь у засіданнях Постійних комітетів та пленарних засіданнях Комісії.

Під час сесії було ухвалено низку заходів, які стосуються безпосередньої діяльності українських судновласників. Так, обсяги вилучення антарктичного іклача у підрайонах 88.1 та 88.2 (море Росса) під час здійснення пошукового рибальства встановлено на рівні 3044 тонни та 619 тонн відповідно з наступним розподілом за окремими малими науково-дослідними одиницями (ділянками; SSRU). 


Згідно із таким розподілом, відмінні від нульових вилови дозволено на SSRU підрайону 88.1:
B, C та G – 371 тонна;
H, I та K – 2099 тонн;
J та L – 306 тонн.

У промислі дозволено брати участь суднам Австралії (максимально 1), Японії (1), Кореї (3), Іспанії (1), Нової Зеландії (3), Норвегії (1), Росії (5), України (2) та Сполученого Королівства (до 2) (всього до 19 суден).

Загальний дозволений вилов (ЗДВ) на ділянках А, D, E, F та M становить 0 тонн.

У підрайоні 88.2 нульові вилови встановлено для SSRU A, B та I. Вилов в SSRU C, D, E, F та G встановлено на рівні 419 тонн, а в SSRU H – 200 тонн. 

У промислі дозволено брати участь суднам Австралії (максимально1), Кореї (3), Іспанії (1), Нової Зеландії (3), Норвегії (1), Росії (5), України (2) та Сполученого Королівства (до 2) (всього до 18 суден).

Промисел здійснюється за «олімпійським» принципом. Початок промислового сезону 2014/2015 – 1 грудня, тобто саме у цей день судна можуть перетинати географічні кордони відповідних підрайонів промислу.

Українські судновласники не подавали заявок на здійснення пошукового рибальства будь-де за межами вже відомого району промислу (моря Росса), навіть у пошуковому промислі на ділянці 58.4.1. Зазначене пов’язано з практичним припиненням фінансування рибогосподарських досліджень в Антарктиці з Державного бюджету України, і, відповідно, відсутністю необхідних напрацювань, які могли би бути використані для підготовки відповідних обґрунтувань.

Що стосується антарктичного криля, то заявку українського судновласника враховано, і він може починати роботу з початком промислового сезону у підрайонах, які було визначено у заявці (48.1-48.3) 1 грудня 2014 року. Обсяги вилучення антарктичного криля у поточній ситуації з станом та рівнем наукових досліджень в Атлантичному секторові Південного океану (підрайони за класифікацією ФАО 48.1, 48.2, 48.3 та 48.4) залишаються на рівні 620000 тонн (так званий «пороговий» рівень). При цьому ЗДВ для цього об’єкта промислу в АЧА (статистичні підрайони ФАО 48.1, 48.2, 48.3 та 48.4) становить 5610000 тонн.

Не було переглянуто захід із збереження 51-07, яким запроваджено відсотковий розподіл ЗДВ між окремими підрайонами: 48.1- 25%, 48.2 та 48.3 – по 45%, 48.2- 15%. Сума відсотків перевищує 100%, оскільки враховується, що строк ефективної роботи в окремих районах буде відрізнятись (в залежності від термінів, коли море замерзне, чи утворяться скупчення криля тощо).

Такий розподіл, як з’ясувалось безпосередньо перед сесією, не дуже влаштовує українських судновласників, які починають рибальство зазвичай з березня (кінця літа південної півкулі): на цей час норвезькі траулери встигають вилучити не менше 50% від дозволеної до вилову кількості ресурсу у підрайоні 48.1. З метою зміни ситуації на краще для наших судновласників потрібно протягом часу до чергового засідання Робочої групи з екологічного моніторингу та управління екосистемою Антарктики (WG-EMM, червень-липень 2015) підготувати проект відповідного Заходу із збереження. Це можливо у випадку наявності відповідного фінансування науковців (бо проект будь-якого заходу із збереження має супроводжуватись обов’язковим науковим обґрунтуванням).

Перед початком обговорення пункту Порядку денного щодо Морських районів, що охороняються, було вивчено оновлені пропозиції делегацій Австралії, ЄС та Франції щодо проекту заходу із збереження 91-ХХ про створення репрезентативної системи морських районів, що охороняються, у Східній Антарктиці. Під час зустрічі з представниками вказаних делегацій було наголошено на необхідності врахування висловлених 29.07.2014 Держрибагентством України пропозицій та зауважень до проекту. Ці зауваження з розумінням було сприйнято представниками країн-пропонентів та заплановано взяти до уваги під час доробки проекту заходу із збереження 91-ХХ під час поточної сесії ККАМЛР. Україна висловила готовність брати участь у процесі доопрацювання проекту заходу із збереження.

Захід із збереження щодо створення морського району, що охороняється, у морі Росса (пропозиція Нової Зеландії та США) був також обговорений на неформальній двосторонній зустрічі з представниками вказаних делегацій і було наголошено на готовності конструктивно співпрацювати над цим проектом за умови врахування застережень України, а саме (1) компенсації промислових ділянок, що закриваються, відкриттям інших ділянок SSRU, (2), зменшенням строку дії заходу з встановлення МРО до перегляду. При цьому делегацією України було прийнято до уваги позитивне ставлення (підтримка) усіх перерахованих делегацій до заявки України на здійснення науково-дослідного рибальства у морі Ведделла (підрайон 48.2). 

Майже усі країни – члени ККАМЛР висловили або підтримку, або готовність працювати над проектами заходів зі створення МРО для узгодження позицій (як зазначено вище, до таких країн належить і Україна, що повністю відповідало положенням Технічного завдання делегації). 

Виняток склали делегації Росії та Китаю. Росія прямо висловилась проти вказаних заходів, мотивуючи наступним. Відповідно до проекту МРО у морі Росса закриваються території, які довгий час були районами промислу і вони не можуть розглядатись як незаймані території. За думкою делегації Росії в морі Росса вже існують "МРО" у вигляді закритих SSRU (Спеціальні райони наукових досліджень) згідно із заходами із збереження 41-09, 41-10. Росія запропонувала відкрити усі закриті нині ділянки SSRU (з нульовим виловом) із встановленням в них режиму управління та дослідження. У проекті МРО у Східній Антарктиці у Росії викликає застереження наукова база цієї пропозиції, яка є, на думку делегації Росії, застарілою. Відсутній також механізм для забезпечення досліджень на таких великих територіях (більше 1 млн кв. км).

Делегація Китаю підтримала позицію Росії і знову наголосила на принципі раціонального використання, записаному у Конвенції, і на відсутності загроз вказаним районам, які були б приводом до закриття районів у вигляді МРО. 

Делегація Японії запропонувала контрольний список питань для визначення необхідності встановлення МРО. Японія була готова підтримати пропозиції з проектів МРО, якщо вони будуть перероблені таким чином, щоб досягати мети Конвенції. Висловилась щодо необхідності оцінки завдань цих МРО та часу їх дії, а також запровадження процедури припинення їх дії. 

Норвегія була готова підтримувати процес доробки проектів заходів по МРО, провела багато двосторонніх дискусій (і з Україною в тому числі), в яких було обговорено багато застережень. Ці застереження мають бути враховані у проектах заходів щодо МРО. Норвезька делегація була готова передати проекти по МРО до Редакційної групи. 

Делегація Намібії також висловила свої застереження щодо необхідності більш детальних планів досліджень і моніторингу та управління. Намібія виявила готовність переглянути пропозиції по МРО та наголосила на необхідності чіткого розуміння того, як буде відбуватись промисел в умовах існування МРО. 

Інші країни висловили підтримку запропонованих проектів МРО.

Таким чином, ситуація навколо заходів зі створення великих за площею МРО у відкритому морі біля берегів Антарктиди лишається невизначеною.

В той же час варто взяти до уваги, що наукова громадськість наголошує на необхідності належного врахування під час створення районів, що охороняються, питань щодо забезпечення відповідного фінансування супроводжувальних заходів та відпрацювання належним чином планів з управління та їх реалізацію, беручи до уваги неоднозначний досвід (результат) з управління вже існуючими районами, що охороняються, зокрема, району Великого Бар’єрного Рифу біля берегів Австралії.

Усі чинні заходи із збереження ККАМЛР, включно з ухваленими на ХХХІІІ сесії, можна завантажити з адреси http://www.ccamlr.org/ru/node/74549 (у правому верхньому кутку «Скачать»; у режимі он-лайн всі чинні з 1 грудня 2014 року заходи із збереження можна буде переглядати трохи згодом).

Читайте також:

  Чернівецький рибоохоронний патруль виявив браконьєрів, що виловлювали червонокнижну рибу
Чернівецький рибоохоронний патруль виявив браконьєрів, що виловлювали червонокнижну рибу 13 грудня 2017 року, під час рибоохоронного рейду, Чернівецьким рибоохоронним патрулем було затримано порушників, які виловили 9 екз. червонокнижного вирезуба причорноморського. Збитки становлять 101 тис грн. (101 271грн). Крім того, ... >>>

  За 11 місяців органи рибоохорони зафіксували порушень на 89,1 млн грн, – Держрибагентство
За 11 місяців органи рибоохорони зафіксували порушень на 89,1 млн грн, – Держрибагентство Держрибагентство підвело підсумки рибоохоронної діяльності за 11 місяців 2017 року. Станом на початок грудня рибоохоронними патрулями та органами рибоохорони було проведено 18544 рибоохоронних рейдів, виявлено 31617 порушень, 33% порушень ... >>>

  З 15 грудня на Житомирщині заборонено ловити раків, - Житомирський рибоохоронний патруль
З 15 грудня на Житомирщині заборонено ловити раків, - Житомирський рибоохоронний патруль З 15 грудня 2017 року по 30 червня 2018 року встановлено заборону на лов раків у водних об’єктах в зоні контролю Житомирського рибоохоронного патруля. З наказом Житомирського рибоохоронного патруля № 76-у від 11.12.2017 можна ознайомитись за ... >>>

  До Миколаївського рибоохоронного патруля шукають ще двох патрульних
До Миколаївського рибоохоронного патруля шукають ще двох патрульних 8 грудня розпочався прийом документів до рибоохоронного патруля Миколаївської області. До управління шукають ще 2 рибоохоронних патрульних, а також адміністративний персонал - головного спеціаліста сектору роботи з ... >>>

  Рибоохоронний патруль Київщини отримав відеореєстратори, біноклі та ліхтарі для роботи, - Держрибагентство
Рибоохоронний патруль Київщини отримав відеореєстратори, біноклі та ліхтарі для роботи, - Держрибагентство На початку грудня 2017 року рибоохоронний патруль Київщини отримав нову техніку для фіксації рибоохоронної діяльності та спостереження за дотриманням правил рибальства на водоймах. Йдеться про 24 нові відеореєстратори, 20 біноклів та 16 ... >>>

  Львівський рибоохоронний патруль шукає 15 патрульних
Львівський рибоохоронний патруль шукає 15 патрульних Держрибагентство розпочинає процес реформування органу рибоохорони на Львівщині. Так, 7 грудня стартував прийом документів до рибоохоронного патруля Львівської області. До управління шукають 15 рибоохоронних патрульних, а також ... >>>

  Важливі події рибної галузі за тиждень: створення онлайн карт зимувальних ям у 13 регіонах, заборона на вилов раків на Буковині та затримання порушників
Важливі події рибної галузі за тиждень: створення онлайн карт зимувальних ям у 13 регіонах, заборона на вилов раків на Буковині та затримання порушників З 4 по 10 грудня 2017 року в рибній галузі відбулись затримання порушників в Хмельницькій, Полтавській, Житомирській, Донецькій, Харківській та Запорізькій областях. За цей час Азовський рибоохоронний патруль виявив 4 порушення правил ... >>>

  Порушник порибалив зі збитками на 78 тис грн, - Харківський рибоохоронний патруль
Порушник порибалив зі збитками на 78 тис грн, - Харківський рибоохоронний патруль 08 грудня 2017 року Харківський рибоохоронний патруль виявив грубого порушника природоохоронного законодавства, який завдав збитків на 78 тис грн (77 928 грн). Так, при здійсненні рибоохоронного рейду, було затримано чоловіка, який ловив ... >>>


Документы: 1-8, 9-16, 17-24, 25-32, 33-40, 41-48, 49-56, 57-64, 65-72, 73-80, 81-88, 89-96, 97-104, 105-112, 113-120, 121-128, 129-136, 137-144, 145-152, 153-160, 161-168, 169-176, 177-184, 185-192, 193-200, 201-208, 209-216, 217-224, 225-232, 233-240, 241-248, 249-256, 257-264, 265-272, 273-280, 281-288, 289-296, 297-304, 305-312, 313-320, 321-328, 329-336, 337-344, 345-352, 353-360, 361-368, 369-376, 377-384, 385-392, 393-400, 401-408, 409-416, 417-424, 425-432, 433-440, 441-448, 449-456, 457-464, 465-472, 473-480, 481-488, 489-496, 497-504, 505-512, 513-520, 521-528, 529-536, 537-544, 545-552, 553-560, 561-568, 569-576, 577-584, 585-592, 593-600, 601-608, 609-616, 617-624, 625-632, 633-640, 641-648, 649-656, 657-664, 665-672, 673-680, 681-688, 689-696, 697-704, 705-712, 713-720, 721-728, 729-736, 737-744, 745-752, 753-760, 761-768, 769-776, 777-784, 785-792, 793-800, 801-808, 809-816, 817-824, 825-832, 833-840, 841-848, 849-856, 857-864, 865-872, 873-880, 881-888, 889-896, 897-904, 905-912, 913-920, 921-928, 929-936, 937-944, 945-952, 953-960, 961-968, 969-976, 977-984.

ДЕРЖАВНЕ АГЕНТСТВО РИБНОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ

Адреса: 04053, м. Київ, вул. Січових Стрільців, 45-а

тел.:+38 (044) 486-62-43, тел/факс:+38 (044) 272-20-32

E-mail: darg@darg.gov.ua

Весь контент доступний за ліцензією Creative Commons Attribution 4.0 International license, якщо не зазначено інше

ДАРГ У СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖАХ

        f y t t