Оновлення внутрішнього флоту стане потужним поштовхом і для українського рибальства, і для суднобудівників, – Ярема Ковалів


01.04.2016

Оновлення внутрішнього флоту  стане потужним поштовхом  і для українського рибальства, і для суднобудівників, – Ярема Ковалів

В Судновій книзі України зареєстровано 5035 маломірних риболовних суден, що здійснюють промисловий вилов риби в Азово-Чорноморському басейні, а також внутрішніх водоймах України. Загальний фізичний знос суден рибопромислового флоту досягає 70%, середній вік становить понад 30 років.  Про це повідомив Голова Держрибагентства Ярема Ковалів під час відкритого круглого столу із питань розвитку рибопромислового флоту, що відбувся в Держрибагентстві наприкінці березня.   Флот вимагає капітального оновлення, саме  від  його стану  залежить ефективність та безпечність промислового рибальства в Україні,  кількість та якість  виловленої  української риби.

«Україна історично має потужний суднобудівний потенціал,  у нас є близько 10  великих суднобудівних заводів, ще приблизно 20  менших суднобудівних підприємств. Їх  потужності здатні на 100% забезпечити оновлення українського флоту» ̶   розповів Президент Асоціації суднобудівників України «Укрсудпром» Віктор Лисицький. Присутні на круглому столі представники суднобудівних та риболовецьких компаній підтвердили справедливість цього твердження і назвали  головною перепоною для  розвитку суднобудівництва    відсутність доступного банківського кредитування   та державних  кредитних програм  для  оновлення технічних потужностей   риболовецького флоту.
 
 
Фінансувати такі програми держава могла б  за рахунок коштів Спеціального фонду рибного господарства. Необхідні для його створення нормативні акти наразі проходять погодження. Наповнення Фонду можливе за рахунок оплати штрафів за порушення правил рибальства, компенсації за  днопоглиблювальні роботи тощо. Як один із можливих варіантів наповнення фонду  із наступним цільовим використанням коштів виключно на оновлення внутрішнього флоту, розглядалася приватизація  4-х суден рибопромислового океанічного флоту  України. З 2004 р.  вони знаходяться у фрахті, виловлена ними риба не продається на українському ринку.  З  1997 р. діяльність океанічного флоту супроводжувалася кризовими ситуаціями для України та не приносила жодного прибутку, 2015 р. вперше за 19 років діяльність флоту принесла Україні 715 тис дол. США.

За словами експерта провідної датської брокерської компанії Atlantic Shipping Івана Ейнінсона-Естурланда, у   світовому промисловому рибальстві таке поняття як «океанічний державний флот» практично відсутнє. Флот є приватною власністю, за виключенням КНР та пострадянських країн.   Судна типу «Пулковський меридіан», якими володіє Україна не користуються великою популярністю, через агресивну «манеру» промислу їх використання заборонено у більшості зон промислу, крім Далекого Сходу, Росії та деяких регіонів Африки «Судна останніх часто технічно застарілі, оновлюють тільки їх морозильні потужності, а технічні потужності – ні. Вони не користуються великою популярністю,   часто – не модернізовані, так як витрати на заміну двигунів, морозильного обладнання та рибної фабрики можуть перевищувати їх вартість при продажі» ̶  зазначив Івана Ейнінсон-Естурланд. За його оцінками на онові досвіду схожих транзакцій – вартість подібних суден становить близько 1,5 млн дол. США за одиницю або 6 млн за 4 кораблі. 

Держрибгентство є оптимістичнішим в оцінках і, спираючись на дохідний метод оцінювання, визначає вартість 4-х суден - 16 мільйонів доларів США.  Проте називає таку оцінку попередньою і має намір залучити до оцінювання Фонд держмайна України.

Ярема Ковалів зазначив, що у 2017 році судна можуть бути внесені  в список  для приватизації, доцільність наразі оговорюється з експертами галузі. У 2025 р. термін експлуатації суден добігає кінця і флот перетвориться на металобрухт. «З огляду на вичерпність технічного ресурсу,  питання приватизації – на часі. Вона має бути максимально прозорою, щоб ні в кого не було питань. Цільове використання отриманих коштів  на оновлення внутрішнього флоту стане потужним поштовхом і для українського рибальства, і для суднобудівників» ̶  зазначив Ковалів. 



Довідково
В Судновій книзі України зареєстровано 5035 маломірних риболовних суден. Із них на внутрішніх водоймах України – 2972 судна, в Азовському та Чорному морях 2063 судна. З 2063 суден фактично експлуатуються 380 маломірних суден (від 6 до 12 метрів). Крім того, зареєстровано 110 малотоннажних суден (від 12 метрів до 45 метрів) та 236 великотоннажних риболовних суден (більше 45 метрів). Де з 236 суден фактично експлуатується 110 в Азовському і Чорному морях та 11 суден – в океані. 4 океанічних судна знаходяться в державній власності: ВАТМ «Иван Голубец» – Нова Зеландія; ВАТМ «Професор Михайло Александров» - Нова Зеландія; ВАТМ «А. Слободчіков» - Нова Зеландія; ВАТМ «Капітан Русак» - Мавританія.

Найбільшими суднобудівними заводами є заводи «Ленінська кузня», Миколаївський суднобудівний завод «Океан», Суднобудівний завод імені 61 комунара, Суднобудівний завод «Лиман», Чорноморський суднобудівний завод тощо.

Читайте також:

  ПЕРЕЛІК ЗИМУВАЛЬНИХ ЯМ 2017


  ГРОМАДСЬКІ ОБГОВОРЕННЯ ПРОЕКТУ ПРАВИЛ ЛЮБИТЕЛЬСЬКОГО РИБАЛЬСТВА


  НОВИНИ ТЕРИТОРІАЛЬНИХ УПРАВЛІНЬ


  ГРОМАДСЬКІ ОБГОВОРЕННЯ КОНЦЕПЦІЙ РЕФОРМУВАННЯ РИБНОЇ ГАЛУЗІ


  ПРАВИЛА ЛЮБИТЕЛЬСЬКОГО ТА СПОРТИВНОГО РИБАЛЬСТВА


  Порушник порибалив зі збитками на 78 тис грн, - Харківський рибоохоронний патруль
Порушник порибалив зі збитками на 78 тис грн, - Харківський рибоохоронний патруль 08 грудня 2017 року Харківський рибоохоронний патруль виявив грубого порушника природоохоронного законодавства, який завдав збитків на 78 тис грн (77 928 грн). Так, при здійсненні рибоохоронного рейду, було затримано чоловіка, який ловив ... >>>

  Донецький рибоохоронний патруль виявив грубе порушення на 42 тис грн біля лінії зіткнення
Донецький рибоохоронний патруль виявив грубе порушення на 42 тис грн біля лінії зіткнення 06 грудня 2017 року о 20:00 Донецький рибоохоронний патруль виявив грубого порушника правил рибальства, який завдав збитків на 42 тис грн (41 361 грн). Інцидент стався на водоймі, що розташована у «сірій зоні» на лінії зіткнення в ... >>>

  Експерти ГКРС ФАО поділяться досвідом роботи на морях з Азовським та Чорноморським рибоохоронним патрулем
Експерти ГКРС ФАО поділяться досвідом роботи на морях з Азовським та Чорноморським рибоохоронним патрулем З 12 по 14 грудня 2017 року представники Генеральної комісії з питань рибальства у Середземному морі (ГКРС ФАО) та Європейського агентства з контролю за рибальством (EFCA) проведуть навчання українських рибоохоронних патрульних відповідно до ... >>>


Документы: 1-8, 9-16, 17-24, 25-32, 33-40, 41-48, 49-56, 57-64, 65-72, 73-80, 81-88, 89-96, 97-104, 105-112, 113-120, 121-128, 129-136, 137-144, 145-152, 153-160, 161-168, 169-176, 177-184, 185-192, 193-200, 201-208, 209-216, 217-224, 225-232, 233-240, 241-248, 249-256, 257-264, 265-272, 273-280, 281-288, 289-296, 297-304, 305-312, 313-320, 321-328, 329-336, 337-344, 345-352, 353-360, 361-368, 369-376, 377-384, 385-392, 393-400, 401-408, 409-416, 417-424, 425-432, 433-440, 441-448, 449-456, 457-464, 465-472, 473-480, 481-488, 489-496, 497-504, 505-512, 513-520, 521-528, 529-536, 537-544, 545-552, 553-560, 561-568, 569-576, 577-584, 585-592, 593-600, 601-608, 609-616, 617-624, 625-632, 633-640, 641-648, 649-656, 657-664, 665-672, 673-680, 681-688, 689-696, 697-704, 705-712, 713-720, 721-728, 729-736, 737-744, 745-752, 753-760, 761-768, 769-776, 777-784, 785-792, 793-800, 801-808, 809-816, 817-824, 825-832, 833-840, 841-848, 849-856, 857-864, 865-872, 873-880.
Пошук: 
   Русский язык English

Конкурс до рибного патруля

Відео-медіацентр                               


Гаряча лінія

Новини        Всі відео        Наш Youtube канал

Нормативні акти                 Корисні посилання

Накази Держрибагентства

Накази територіальних органів Держрибагентства

Проекти нормативних актів

Накази Мінагрополітики
Графіки прийому громадян
Для звернення громадян

Рибальство в Україні

Вакансії

Контакти


Карта державних підприємств та установ
Карта державних підприємств та установ












21:39 16.08.2015

© 2004-2016 Державне агентство рибного господарства України, 04053, м.Київ, вул.Січових Стрільців, 45-а
Всі права застережено

Схема проїзду
FGS_Studio